Szólisták

KOKAS KATALIN

Kokas Katalin hegedű- és brácsaművész a magyar zenei élet egyik  legkiemelkedőbb személyisége. A szólóhangversenyek mellet kiemelt helyen szerepel életében a kamarazene, a vonósnégyes és nem utolsó sorban a tanítás. 2004 óta a Liszt Ferenc Zeneakadémia docense és 2002 óta rendszeresen ad mesterkurzusokat is szerte a világon.

Kokas Katalin hegedülni öt évesen kezdett Kaposváron Dr. Gyánó Béláné majd Pécsett Papp György osztályában. 11 évesen felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneakadémia előkészítő tagozatára, ahol Halász Ferenc, majd Kovács Dénes volt a mentora. 16 évesen  ösztöndíjjal került a torontói Konzervatóriumba Fenyves Lóránd osztályába. Kanadai tanulmányai után a budapesti Zeneakadémián Perényi Eszter növendéke volt, ahol kitüntetéssel diplomázott. Gyakori látogatója és hallgatója volt Rados Ferenc, Igor Ozim, Wolf Endre, Varga Tibor, Pauk György, Zsigmondy Dénes, Kurtág György, Jaime Laredo és Leon Fleischer magánóráinak, mesterkurzusainak.

2004-ben, 2005-ben és 2008-ban Fischer Annie Ösztöndíjat kapott, művészetét Halász Ferenc Díjjal, „Kaposvár Városért” Kitüntetéssel jutalmazták, a magyar államtól Liszt Ferenc Díjat kapott, 2009-ben pedig átvehette a Junior Príma Díjat.

 

BARÁTH EMŐKE

Baráth Emőke Liszt-díjas operaénekes 2012-ben diplomázott a Zeneakadémián Pászthy Júlia növendékeként. 2011-ben elnyerte a Pietro Antonio Cesti barokk énekverseny I. díját és közönségdíját, a Verbier Fesztivál Nagydíját és a Junior Prima Díjat. Vilàgszerte számtalan fesztivál, operaház és koncertterem szólistája volt már (többek között: Magyar Állami Operaház, Kaposfest, Aix-en-Provence-i Fesztivál, Verbier Fesztivál, Innsbruck-i Régizenei Fesztivál, Theater an der Wien, Théatre des Champs-Elysées, La Seine Musicale (Párizs), Royal Opera (Versailles), Csajkovszkij Koncertterem (Moszkva), Concertgebouw (Amszterdam), Philharmonie de Luxembourg, Opera de Bordeaux, Kennedy Center (Washington), Carnegie Hall (New York), Glyndebourne-i Operafesztivál, Grieghallen (Bergen),Wigmore Hall (London), Musikverein (Bécs), Auditorio Nacional de Música (Madrid), Palau de la Música (Barcelona), Sala São Paulo, Suntory Hall (Tokió), Bostoni Régizenei Fesztivál). Repertoárjának nagy részét képezik a barokk és bécsi klasszikus mesterek művei és a francia illetve német nyelvű dalirodalom. Eddigi pályája során olyan neves karmesterekkel dolgozott együtt, mint Alan Curtis, Emmanuelle Haïm, Jordi Savall, Marc Minkowsky, Pablo Heras Casado, William Christie, Diego Fasolis, Jonathan Cohen, Ottavio Dantone. Jelentős számú lemezfelvételen közreműködött már a Warner Erato, a Naïv records, a CPO, Alpha Classic, a Glossa és a Hungaroton kiadványain. A 2017-ben a Hungaroton által kiadott lemezén Claude Debussy dalait énekli Virág Emese közreműködésével. Baráth Emőke a Warner Classic-Erato exkluzív művésze, első szólóalbuma 2019 elején jelent meg.

 

VIRÁG EMESE

Virág Emese jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem korrepetitor-tanára az Ének szakon.

Tanulmányait az Akadémia pécsi tagozatán, majd Budapesten folytatta (itt korrepetitor-szakon Varasdy Emmi volt mestere). Neves énekesek kí­sérőjeként és szólistaként rendszeresen hangversenyezik itthon és külföldön. Fellépett többek közt Párizsban, Grenoble-ban, Bayreuthban, Hannoverben, Brnoban, Londonban, Moszkvában, Torontóban, Rómában és Svájc több városában. Számos alkalommal szerepelt a budapesti Korunk zenéje sorozaton, a Tavaszi Fesztiválon, a Goethe Intézet, a Budapesti Francia Intézet és az Olasz Kulturális Intézet rendezvényein.

Sok koncertjét rögzí­tette a Magyar Rádió. Gyakran játszik kortárs zenét, számos bemutató is fűződik nevéhez. Ezért a tevékenységéért hétszer nyerte el az Artisjus Alapítvány Ărtisjus díját  (1998, 2000, 2001, 2003, 2005, 2007, 2009, 2011). 2007-ben Gundel Művészeti Díjjal, 2008-ban Liszt Ferenc dí­jjal tüntették ki. A Hungarotonnál 12 CD-je jelent meg, köztük Hugo Wolf szólóművei. Részt vett a Bartók és Kodály összkiadásban is.

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen DLA doktori cí­met szerzett.

 

PALOJTAY JÁNOS

Ösztönszerűség, analitikus gondolkodás és érzékeny zeneiség. Ez teszi egyedivé Palojtay János zongorajátékát, aki Santanderi Paloma O´Shea zongoraversenyen elért 3. helyezésével hívta fel magára a nemzetközi zenei szakma figyelmét. Azóta szólistaként és kamarazenészként Európa legjelentősebb koncerttermeiben, köztük a hamburgi Elbphilharmonie, a brüsszeli Palais des Beaux Arts és a párizsi Salle Cortot színpadán debütált, de koncertezett az Egyesült Államokban a San Francisco-i Herbst Theatre-ben és a New York-i Carnegie Hallban is. Schiff András a 2017/2018-as Building Bridges európai koncertsorozat egyik szólistájává választotta őt, Mitsuko Uchida meghívására 2018 óta a Marlboro Zenei Fesztivál vendége.

 

KELEMEN KVARTETT

A nemzetközi sajtó által az utóbbi idők „legfelvillanyozóbb vonósnégyesének” titulált Kelemen Quartetet 2010-ben alapította Kelemen Barnabás és Kokas Katalin. Már a kezdeti formációval, melynek az alapítók mellett Kokas Dóra és Homoki Gábor voltak tagjai, hatalmas nemzetközi elismertségre tettek szert, első helyezést értek el az olaszországi Paulo Borciani Kamarazenei versenyen, és a Pekingi és a Melburne-i Kamaraversenyen is.

A vonósnégyeshez átmeneti időre Varga Oszkár csatlakozott, majd Kokas Dóra helyére Fenyő László lépett. A Kelemen Quartet a világ leghíresebb kamarazenei koncerttermeinek és fesztiváljainak visszajáró vendége volt, szerepeltek a New York-i Carnegie Hall saját koncertsorozatában, többször felléptek a londoni Wigmore Hallban, az amsterdami Concertgebouw-ban, és Európa számos más hangversenytermében is szerepeltek.

A 2021-ben újjászületett formáció tagjai, az alapító Kelemen Barnabás és Kokas Katalin mellett, Jonian Ilias Kadesha hegedűművész és Vashti Mimosa Hunter csellóművész.

 

VÁRJON DÉNES

Tökéletes technikája, mély zeneisége, sokoldalú érdeklődése révén Várjon Dénes a nemzetközi zenei élet egyik legizgalmasabb és legelismertebb résztvevője. Igazi univerzális művész: kiváló szólista, elsőrangú kamarazenész, fesztiválok művészeti vezetője, elismert pedagógus.

Kamarazenészként a legnagyobbak között tartják számon, olyan kiváló partnerekkel dolgozik rendszeresen, mint Steven Isserlis, Tabea Zimmermann, Kim Kashkashian, Jörg Widmann, Leonidas Kavakos, Schiff András, Heinz Holliger, Perényi Miklós, Joshua Bell. Szólistaként rendszeres meghívottja a nagy koncertsorozatoknak, a new yorki Carnegie Halltól a bécsi Konzerthauson át a londoni Wigmore Hallig, de ugyanilyen szívesen látott vendég a vezető zenekaroknál (Budapesti Fesztiválzenekar, Tonhalle Zenekar, Berlini Rádió Szimfonikus Zenekara, Szentpétervári Filharmonikus Zenekar, Orosz Nemzeti Zenekar, Kremerata Baltica, Academy of St. Martin in the Fields). Karmester partnerei között olyan kiváló muzsikusokat találunk, mint Solti György, Végh Sándor, Fischer Iván, Fischer Ádám, Heinz Holliger, Horst Stein, Leopold Hager, Kocsis Zoltán.
Rendszeres résztvevője a nagy nemzetközi fesztiváloknak az amerikai Marlborótól a Salzburgi Ünnepi Játékokon át az Edinburgh-i Fesztiválig.
Feleségével, Simon Izabellával gyakran játszik négykezes és kétzongorás programokat, az utolsó évtizedben több kamarazenei fesztivált szerveztek és vezettek közösen, köztük a Zeneakadémia 2015-ben induló kamara.hu fesztiválját. Több lemezt készített a Naxos, Capriccio és Hungaroton számára. A Teldec Veress Sándor műveit bemutató CD-jén Schiff András, Heinz Holliger és a Budapesti Fesztiválzenekar partnereként közreműködött, „Hommage a Géza Anda” c. lemezét a PAN-Classics jelentette meg. 2012-ben szóló CD-je jelent meg az ECM lemezcégnél Berg, Janácek és Liszt művekkel. 2015-ben Schumann zongoraversenyét játszotta lemezre a kölni WDR Zenekarral és Heinz Holligerrel, valamint Beethoven összes zongoraversenyét a Concerto Budapesttel és Keller Andrással.
Várjon Dénes 1984-ban kezdte felsőfokú tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán, diplomáját 1991-ben szerezte meg. Tanárai Falvai Sándor, Kurtág György és Rados Ferenc voltak, ezzel párhuzamosan rendszeres résztvevője volt Schiff András mesterkurzusainak. Pályája három jelentős versenyen, a Magyar Rádió Zongoraversenyén, a Weiner Leó Kamarazenei Versenyen és a zürichi Anda Géza Nemzetközi Zongoraversenyen nyert első díjjal indult. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatója, munkásságát Liszt- és Veress Sándor-díjjal ismerték el.

 

SIMON IZABELLA

Simon Izabella a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerezte diplomáját Kurtág György, Rados Ferenc, Jandó Jenő és Falvai Sándor tanítványaként. Diplomája megszerzése óta rendszeres fellépő vendége a legrangosabb nemzetközi fesztiváloknak, mint például a Schiff András és Heinz Holliger vezette Ittingeni fesztiválnak, a Salzburgi Ünnepi Játékoknak, a Bonni Beethovenfestnek,a híres amerikai Marlboro Fesztiválnak vagy Új-Zélandon a Nelson Festiválnak. Fellépett a világ leghíresebb koncerttermeiben a Wigmore Hallban (London), a Carnegie Hallban (New York) vagy a Tonhalle-ban (Zürich) olyan művészekkel, mint Heinz Holliger, Steven Isserlis, Miklós Perényi,Christoph Richter, Radovan Vlatkovic. Különösen fontos feladatának tartja a dalirodalom népszerűsítését, melyet jól mutatnak Sass Sylviával, Rost Andreával, Ruth Ziesakkal és Hanno Müller-Brachmannal való közös fellépései. Szólistaként a magyar zenekarok mellett olyan világhírű nemzetközi zenekarokkal lépett fel, mint a Kremerata Baltica, a Chamber Orchestra of Europe, a Camerata Bern, Musikkolegium Winterthur Orchester. Férjével, Várjon Dénes zongoraművésszel, itthon és külföldön egyaránt, négykezes és kétzongorás fellépéseket tartanak. Az utolsó évtizedben több nemzetközi kamarazene fesztivált szerveztek és vezettek együtt. Közösen művészeti vezetőik a Zeneakadémia nagysikerű kamarazene fesztiváljának a „Kamara.hu”-nak. Lemezfelvételei készültek Várjon Dénessel (A Nagy Fuga; Hungaroton), Rost Andreával (Bartók, Kodály, Ligeti dalok; Warner), Sass Sylviával (Liszt és Schubert dalok, Cant Art). 2015-től nagysikerű gyerekkoncert sorozata indult, melyben a klasszikus zenét a középpontba állítva a társművészetek segítségével kalauzolja a gyerekeket a művészetek világába. Nagysikerű new york-i 92Y koncertterembeli fellépése után 2010-ben meghívták a világhírű amerikai Bard Egyetemre, ahol vendégprofesszorként tanított. A kamarazenét népszerűsítendő, az ő ötlete alapján került megrendezésre a Kamarazene Éjszakája Budapesten, olyan rangos művészek közreműködésével mint Steven Isserlis vagy Rados Ferenc.

 

KOKAS DÓRA

Kokas Dóra zenész családba született, ahol mindig is körülvette a zene szeretete. Hétéves korában vett részt első csellóversenyén, és azóta olyan eredményeket tudhat magáénak szólóban, mint a 2017-es Hamburg Debut Nemzetközi Csellóverseny 1. díja, a 2016-os Nemzetközi Brahms Verseny 2. díja, vagy a 2014-es Pablo Casals Nemzetközi Csellóverseny két különdíja.

2016-ban diplomázott a Zeneakadémián, ahol Perényi Miklós volt a mestere. Jelenleg a londoni Razumovsky Akadémián Oleg Kogan osztályában tanul.

Fiatal kora ellenére Kokas Dóra rendkívül tapasztalt kamarazenész, tizenhét évesen kezdett vonósnégyesezni a Kelemen Kvartett csellistájaként, amellyel többek között olyan versenyeken nyertek első helyezést, mint a világ egyik legnagyobb kvartett megmérettetéseként számon tartott Premio Paolo Borciani Verseny vagy a Pekingi Nemzetközi Vonósnégyes Verseny.

Bár 2015-ben úgy döntött, hogy egy időre kilép a Kelemen Kvartettből és az egyéni, szóló karrierjére koncentrál, a kamarazene azóta is főszerepet játszik az életében. Kamarazenészként olyan partnerekkel játszott és játszik rendszeresen együtt, mint Joshua Bell, Pekka Kuusisto, Nicholas Altstaedt, Maxim Rysanov, Vilde Frang, José Gallardo vagy Frankl Péter.

 

BENDA QUARTET

A BENDA QUARTET 2012-es megalakulása óta számos zenei sikert ért el, és ma már a legkiemelkedőbb cseh zenekarok között tartják számon. Koncertfellépéseik sorában az első jelentős szereplésük 2014-ben, Ostravában volt a Janáček Filharmonikus Zenekar fennállásának 60. évfordulója alkalmából. Koncertjüket a Cseh Rádió is rögzítette, amellyel azóta is szoros kapcsolatot tartanak fenn, és a rádió stúdiójában több nagysikerű felvételt rögzítettek. A Benda Quartet a Janáček Filharmonikus Zenekarral és a Janácek Zenei Fesztivállal együttműködésben vesz részt kamarazenei és oktatási projektekben. Ennek a virágzó közös munkának is köszönhető, hogy a Benda Quartet immár a Cseh Köztársaság legjelentősebb nemzetközi zenei fesztiváljainak rendszeres fellépője (Leoš Janáček Nemzetközi Zenei Fesztivál, CSKH /Cseh Filharmonikus Kamarazene Kör/, a Beethoven´s Hradec, a Mahler´s Jihlava, a St. Wenceslas, és a Peter Dvorský Nemzetközi Zenei Fesztivál, Forfest Festival, Ostravai Kortárs Zenei Központ stb.). Külföldi fellépéseik közül leggyakrabban Lengyelországban szerepeltek. A zenekar három egymást követő évben, 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is jelölést kapott egy jelentős morva-sziléziai zenei díjra (The Amber Prize of Moravian-Silesian Region).

 

SZAUER BIANKA

Bianka 2004-ben született, a Király-König Péter Zeneiskola hárfa tanszakos növendéke, felkészítő tanára: Natalia Gorbunova.

Zenei tanulmányait még óvodás korában, 5 és fél évesen kezdte.

Első versenyét 6 évesen nyerte, akkor alig 1 éve hárfázott.

Ezt követően számos hazai és nemzetközi versenyen vett részt, ezek közül legjelentősebb a háromévente megrendezésre kerülő Országos Hárfaverseny, ahol arany minősítést kapott (2012, 2015 és 2018, idén kamara kategóriában is).

2014 áprilisában az 5. Antonio Salieri Nemzetközi Komolyzenei versenyen, Olaszországban 1. helyezést,  egy év múlva, 2015 áprilisában Zágrábban, a Nemzetközi Hárfaversenyen 2. helyezést ért el, Szlovéniában 2016 és 2017-ben arany minősítést nyert.

A 2014 nyarán induló “Virtuózok” című első magyar komolyzenei tehetségkutató televíziós versenyében egészen a döntőig menetelt, ahol korcsoportjában a legjobb három versenyző között szerepelt, illetve a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál Különdíjával gazdagodott.

A Bartók Plusz Operafesztivál azóta minden évben felkéri.

2015 decemberében meghívást kapott Moszkvába, a “Diótörő” című komolyzenei versenyre, ahol egy videofelvétel alapján a legjobb 16 versenyző között szerepelt, és egyetlen magyarként képviselte hazánkat.

Számos világszerte elismert hárfaművész mesterkurzusán is részt vett, többek közt Gabriella Dall’Olio, Florence Sitruk, Isabelle Perrin, Patrizia Tassini valamint Alexander Boldachev  és Vigh Andrea óráin gyarapíthatta tudását.

2017-ben felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem „Rendkívüli Tehetségek Osztályába”.

2019 óta az SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnázium tanulója.

2020 Júliusában első helyezést ért el a Belgrádban megrendezett nemzetközi zenei versenyen, hárfa kategóriában.

 

LANCZKOR-KOCSIS KRISZTINA

Lanczkor-Kocsis Krisztina Makón született, első fuvola óráit Csikotáné Erdei Eleonórától kapta. Kitüntetéssel diplomázott az SZTE Zeneművészeti karán (2006) Lass Zoltán osztályában, doktori fokozatát pedig ”summa cum laude” szerezte meg  a budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémián (2013). Számos mesterkurzuson vett részt, többek között Adorján András, Bálint János, Csalog Benedek, Sir James Galway, Ittzés Gergely, Kovács Lóránt, Barthold Kuijken, Matuz István, Emmanuel Pahud professzoroknál. Első díjat kapott a 2000-ben megrendezett a kaposvári Jeney Zoltán Országos Fuvolaversenyen és 2010-ben a sellyei Prosper Amtmann Fuvolaversenyen. Ugyancsak győztese a 2005-ös Temesvári Nemzetközi Fuvolaversenynek, valamint az 1999-es Arles-i Fuvola-hárfa Kamaraversenynek Razvaljaeva Anasztáziával. 2004 és 2018 között az SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola fuvolatanára, 2007-től a Szegedi Szimfonikus Zenekar első fuvolása.

 

HORTI LILLA

Horti Lilla Junior Prima- és Cziffra -díjas operaénekes a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerzett diplomát Marton Éva tanítványaként 2017-ben kitüntetéssel. Tanulmányait Magyarországon és Spanyolországban végezte.
Főszerepben már 2017-ben debütált a Magyar Állami Operaház színpadán is, ahol azóta is évadról- évadra látható. Koncerténekesként is nagyon aktív, számtalan dalesten, áriaesten, gálaesten vagy oratóriumok szólistájaként hallhatta már a közönség. Hazai és külföldi versenyeken számos díjjal és különdíjjal ismerték már el.

Legelső operai szerepe 2013-ban Mozart Varázsfuvolájában az Első dáma volt, melyet már több ízben énekelt különféle rendezésekben. Eddig énekelt szerepei Mimí Puccini Bohéméletében, -mellyel 2017-ben első főszerepeként debütált az Operaház színpadán-, Fiordiligi Mozart Cosí fan tuttéjában, Nedda Leoncavallo Bajazzókjában, Rosalinda Strauss Denevérében, Bess Gershwin Porgy és Bessében, Freia istennő szerepe Wagner A Rajna kincsében, valamint énekelt már Mimít Leoncavallo Bohémek operájában is, vagy Annát Puccini Lidércek című operájában.

2020-ban harmadik ízben tért vissza a Kokas Katalin és Kelemen Barnabás vezette nyári Fesztivál Akadémia Budapest művészeként, fellépett már Balázs János Cziffra Fesztiválján, valamint az MVM-mel karöltve létrejött „Zenergia” koncertjén. Évek óta látható a Fischer Ádám vezette Wagner Fesztiválon is a Müpában. Leginkább Budapest főbb színpadain, koncerttermeiben hallhatják, de énekelt már Ausztriában, Hollandiában, Spanyolországban, valamint Franciaországban is.

 

KERÉNYI MARIANN

Kerényi Mariann a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán szerzett zongoraművészi és tanári diplomát 2002-ben, majd a Zeneakadémia zongorakísérő-korrepetitor szakán képezte tovább magát. 2012-ben Artisjus díjban részesült, 2018-ban Szeged Megyei Jogú Város Művészeti Ösztöndíját vehette át. Jelenleg a Szegedi Tudományegyetem Bartók Béla Művészeti Kar tanársegédje, a magánének tanszék korrepetitora, a szegedi Vántus István Zeneművészeti Szakgimnázium zongora főtárgy tanára. 2020-ban a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Budapesten DLA fokozatot szerzett.

 

JAKUB CERNOHORSKÝ

Jakub Černohorský hegedűművész a csehországi Ostravaban született, és ötéves korában kezdett hegedülni. Az ostravai Janáček Konzervatóriumban szerzett diplomát Vítězslav Kuzník tanítványaként, majd a Prágai Zeneakadémián tanult Petr Messiereur vezetésével. Zenei tudását postgraduális képzés keretében tökéletesítette tovább Japánban, a Toyama-i Toho Zeneiskolában. Szóló előadóművészként és kamarazenekarok tagjaként rendszeresen lép fel zenekarokkal és más zenei formációkkal, köztük a következőkkel: Pavel Haas Quartet, Ensemble Berlin Prag nemzetközi zenekar, Talich Kamarazenekar, Janáček Filharmonikus Zenekar, a szegedi Szent Gellért Akadémia Zenekara és a Kolja Quartet.

Az Egyesült Államokban, Ohio Államban, elnyerte a Joseph Gingold Díjat a Kent Blossom Zenei Fesztiválon (2005). 2005-től a Janáček Kamarazenekar művészeti vezetője, 2008-tól pedig az ostravai Janáček Filharmonikus Zenekar koncertmestere. 2016-ban csatlakozott a Benda Quartet-hez.

 

ALEXANDR STARÝ

Az észak-morvaországi Ostravából származik, ahol a Janáček Konzervatóriumban tanult prof. Marta Toaderová tanítványaként. Ugyanakkor az Olgy Havlové gimnáziumba is járt. Középiskolai tanulmányai után a Képzőművészeti Karon szerzett diplomát, ahol jelenleg zongorakísérőként dolgozik. Előadói képességeinek tovább fejlesztéseként olyan elismert pedagógusok mesterkurzusain vett részt, mint Dimitri Bashkirov, Kocsis Zoltán, Gulyás Márta vagy Andrzej Jasinski. Négyéves részvétele a németországi Pommersfeldenben működő rangos nyári akadémián 2008-ban Szergej Rahmanyinov 2. zongoraversenyének Sergio Cárdenas vezényletével történő előadásával ért véget. Gyakran játszott az Ostravai Janáček Filharmonikusokkal, a Brünni Filharmonikusokkal és más zenekarokkal. Számos díjat kapott zenei versenyeken (első helyezés a Hradec nad Moravicí-i Nemzetközi Beethoven-versenyen és a Mariánské Lázně-i Nemzetközi F. Chopin-versenyen). Szólókarrierjét összekapcsolja a kamarazenészi karrierrel, ezért számos művész hívja meg gyakran együttműködésre. Sokoldalúságát nem csak a hangszeresek, hanem számos operaénekes is nagyra értékeli, akiknek hasznára válhat sokéves tapasztalata ebben a műfajban. A Jan Martiník énekessel való együttműködése hozta meg számára a legjobb kísérőnek járó díjat a moszkvai Jelena Obraztsev Nemzetközi Énekversenyen, vagy a Thomas Quasthoff által vezetett német dalok előadásáról szóló mesterkurzusra szóló meghívást. Hosszútávú zenei partnerkapcsolatai közé tartozik Martina Bačová hegedűművész vagy Richard Novák basszusgitáros. Tagja az ANSemble Duetino chambre együttesnek is.

 

MOLNÁR LEVENTE

Az 1983-ban Gyergyóremetén született baritonista a csíkszeredai Nagy István Zene- és Képzőművészeti Szakközépiskola magánének szakának elvégzése után 2001-ben debütált az aradi Nemzeti Színházban. Felvételt nyert a Nagyváradi Zeneakadémia magánének szakára, 2003-ban a Kolozsvári Magyar Operában énekelt. A Magyar Állami Operaházban 2004-ben mutatkozott be, ahol számos főszerepet énekelt: Don Giovanni, Almaviva gróf, Guglielmo, Figaro, Malatesta (2001 márciusában Juan Pons Don Pasquale-szerepdebütálásán), Dandini, Marcello (2010-ben Rost Andreával), Silvio, Escamillo, Anyegin és a János vitéz Bagója.
A Művészetek Palotájában 2007-ben Viktor Ullmann Atlantisz császára című operájának főszerepét formálta meg a Budapesti Fesztiválzenekarral, Fischer Iván vezénylete alatt, Lukáts Andor rendezésében. 2007-ben a Szegedi Szabadtéri Játékokon és a Madách Színházban Webber Macskák című musicaljében Old Csendbelenn szerepét alakította, Szirtes Tamás rendezésében.
2007-ben a Cardiffi Énekversenyen döntősként Carlo Rizzi vezényletével mutatkozott be. A londoni Royal Opera House-ban 2008 szeptemberében a Don Giovanni Masettóját alakította, Antonio Pappano vezényletével. A müncheni Bajor Állami Opera színpadán 2009 márciusában a Falstaff Fordjaként debütált, Stefan Soltész vezényletével. A 2009/2010-es évadtól a dalszínház tagja, rendszeresen énekli a Così fan tutte Guglielmóját, A sevillai borbély Figaróját, a Szerelmi bájital Belcoréját, a Bohémélet Marcellóját, a Pillangókisasszony Sharpless konzulját, a Jancsi és Juliska Péterjét és a Lohengrin Hirdetőjét. Olyan karmesterekkel dolgozik, mint Marco Armiliato, Ascher Fisch, Zubin Mehta, Kent Nagano és Stefan Soltész. 2009-ben Bordeaux-ban, majd 2011-ben a berlini Deutsche Operben, 2012-ben a Magyar Állami Operaházban énekelte a Tannhäuser Wolframját. A londoni Royal Opera House-ben 2011-ben hatalmas közönség- és szakmai sikerrel formálta meg A sevillai borbély Figaróját, majd a szereppel debütált a Bécsi Állami Operaházban, amit Budapesten is énekelt később. 2012-ben a Müncheni Fesztiválon a Bohémélet Marcellóját énekelte, Angela Gheorghiu és Joseph Calleja partnereként. Két szerepben is fellépett a New York-i Metropolitanben: 2015-ben mint Marcello a Bohéméletben, 2016-ban pedig Malatestát énekelt a Don Pasqualéban. 2016-tól a Zürichi Operaház állandó tagja.
2016-ban Liszt Ferenc-díjat kapott, valamint Kritérion Koszorúval (Erdély) tüntették ki. 2017 decemberében Magyar Örökség Díjjal ismerték el munkásságát.