Szólisták, fellépők bemutatása

NYIREGYHÁZI CANTEMUS KÓRUS

A Cantemus vegyeskar tagjainak legnagyobb része a nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola padjaiban tanult. Ma már egyetemista, dolgozó felnőttek, akiknek az életében a közös pont a Cantemus. A vegyeskar megalakulását a belső igény szülte, a közös éneklés gyermekkorban megélt nagyszerű élménye. A kórus első megjelenése 1993-ban a Kodály Iskola fennállásának 100 éves évfordulóján Thomas Tallis híres, negyvenszólamú motettájával, a Spem in Aliummal nemcsak a közönségre tett nagy hatást, de már ekkor érezhető volt: elkerülhetetlen, hogy a kóruséneklés eme legteljesebb formájának, a vegyeskari éneklésnek ne legyen folytatása. A régi diákokból álló, Szabó Dénes vezényelte énekkar évekig csak jeles alkalmakra állt össze egy-egy produkció erejéig. A kórus 1998-ban Szabó Soma vezetésével kezdett állandó munkába. Azóta a kórus heti rendszerességgel próbál és aktív szerepet vállal itthon és külföldön adott koncertjeivel egyaránt. Megalakulása óta számos nemzetközi győzelmet aratott, rangos fesztiválokon, európai koncertturnékon vett részt. A kórus első nemzetközi versenyén 2001-ben Budapesten megnyerte a vegyeskari kategória I. díját, és a versenynagydíját is. 2004-ben a Debreceni Bartók Béla Nemzetközi kórusversenyen II. díjat nyert. 2006-ban a Goriziában megrendezett Seghizzi nemzetközi kórusversenyen négy I. díjat, két II. díjat, közönségdíjat majd legvégül a kórusverseny nagydíját is elnyerte. A kórus repertoárján az oratorikus és a capella irodalom minden stílusa megtalálható a reneszánsztól napjaink zenéjéig. Első önálló CD lemezén 2006-ban a kórus Rachmaninov Vesperás sorozatát rögzítette.

 

PÁLÚR JÁNOS

Párizs Városának Nagydíjasa, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem orgona- és improvizáció tanára, a Budapest-fasori református templom orgonistája. Tanulmányait Baróti István, Lehotka Gábor és Olivier Latry tanítványaként folytatta a budapesti Zeneakadémián és a Párizsi Conservatoire-on. Még diákéveiben megnyerte a mecheleni Flor Peeters és a budapesti Gárdonyi Zoltán emlékversenyek első díjait, franciaországi tanulmánya végén a Párizsi Előadói Nagydíjat és a párizsi nemzetközi orgonaverseny kortárs zenei különdíját is. Európa 17 országában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Oroszországban, Ausztráliában és Dél-Koreában adott hangversenyeket, amelyek közül néhányat több rádió is egyenes adásban közvetített. Huszonnégy CD-t készített négy kiadónál. Liszt Ferenc 200. születésnapjára jelentette meg kiemelten magyar orgonákat bemutató 200 improvizációját, első 11 improvizációs CD-jének összefoglalását, amelyet pedagógiai célzattal minden tanévben zeneakadémiai hallgatóinak kezébe ad. Legfőbb szívügyének az egyházzenét gazdagító improvizációt tekinti, aminek páratlan nyugat-európai hagyományát a legmagasabb színvonalon szeretné meghonosítani. Ezt szolgálja az általa 2002-ben a Zeneakadémia nagytermében elindított nagy sikerű “Református énekek” koncertsorozat és a 2016-ban tervei alapján felújított fasori orgona is. Mintegy 30 éves művészi pályafutását 2017-ben a Liszt-díjjal ismerték el.

 

HEGEDŰS ENDRE

Hegedűs Endre a nemzetközi és a hazai hangversenyélet ismert szólistája. 1980-ban zongoraművész és tanári diplomát kapott a Liszt Ferenc Zeneakadémián, tanárai Antal István, Kocsis Zoltán, Rados Ferenc, Schiff András és Hajdú Anna voltak. Tanulmányai befejezése után gyakran vett részt Bruno Leonardo Gelber és Vásáry Tamás mesterkurzusain.

Tíz nemzetközi zongoraverseny díjazottja: többek között I. helyezést kapott Monzában a Rina Sala Gallo versenyen és Morcone városában a Rahmanyinov Nemzetközi Zongoraversenyen Olaszországban. II. díjazottja a Sydney Nemzetközi Zongoraversenynek Ausztráliában és a Milánói Scala Dino Ciani versenynek.

Eddigi fellépéseinek száma meghaladja a 3100-at. Nagy sikerrel vendégszerepelt Európa számos országában, Ausztráliában, Japánban, a volt Szovjetúnióban, Dél-Koreában, Kanadában és az Egyesült Államokban.

 

BOROS MISI

Boros Misi 2003. április 11-én született Pécsett. 5 éves korában bátyjával közösen kapott egy zongorát, azóta szabad idejének nagy részét a hangszer mellett tölti. Az első pillanattól hangzásokkal kísérletezett, saját dallamokat talált ki, amit aztán újra meg újra eljátszott, variációkkal.

6 éves korától tanul zongorázni a pécsi Liszt Ferenc Zeneiskolában, tanára Megyimóreczné Schmidt Ildikó. 8 éves kora óta minden korosztályos országos versenyt megnyert: kétszer a Bartók Béla Zeneiskolai Zongoraversenyt (2011 és 2014) kiemelt nívódíjjal.

Összesen 11 hazai és nemzetközi versenyen szerzett első helyet, köztük Rómában, Milánóban, Párizsban. Valamennyi helyszínen számos különdíjjal is jutalmazták. 2013-ban Rómában a 8. Mozart Zongoraversenyen első lett a legfiatalabbak kategóriájában. 2014-ben a kicsik korosztályában megnyerte a Magyar Televízióban közvetített klasszikus zenei tehetségkutatót, a Virtuózokat.

Összesen több mint százötven koncerten játszott, ebből 2015-ben 82 hangversenyen szerepelt Magyarországon és a világban. Több mint harminc szólóhangversenyén tizenhat zenekarral és tizenhét karmesterrel lépett fel, melyeken Haydn és Mozart zongoraversenyeit játszotta.

Szólókoncertet adott Nagyváradon, Milánóban, Párizsban, Aix-en-Provence-ban, Stockholmban, Göteborgban, továbbá New Yorkban, Brüsszelben, Zürichben, Tokióban, Oszakában és Pekingben.

Misi a MOL Új Európai Alapítvány és a Kis Virtuózok Alapítvány ösztöndíjasa. Számos nemzetközi művész, köztük Vásáry Tamás ígéretes és kimagasló tehetségnek tartja.

 

SZÉLPÁL SZILVESZTER

Szélpál Szilveszter 1984-ben született Szegeden. A Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium hatosztályos osztályába járt, ahol az érettségi megszerzése mellett a „Ságvári Gimnáziumért” emlékéremmel is jutalmazták. Az SZTE Természettudományi és Informatikai Karán 2009-ben fizikus diplomát, majd 2013-ban ugyanitt fizikatanár mesterszakos diplomát szerzett. Zenei végzettségét 2012-ben az SZTE Zeneművészeti Kar klasszikus ének (BA) szakán szerezte.

Művészi és tanári hivatását egyaránt aktívan gyakorolja, hiszen a Szegedi Nemzeti Színház művésze, ugyanakkor a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium fizikatanára.

Magánéneket 2001-ben kezdett tanulni Szél Pálné tanárnőnél, a szegedi Király-König Péter Zeneiskolában. Közel öt év tanulás után Andrejcsik István lett az énekmestere. Az SZTE Zeneművészeti Karán két évig Dr. Temesi Mária növendéke volt, majd Andrejcsik István növendékeként diplomázott. Tanulmányai során mesterei voltak még Csengery Adrienne, Laki Krisztina, Marton Éva, Nádor Magda, és Kéringer László is.

Számos énekversenyen szerepelt már nagy sikerrel. A 2006-ban megrendezett Országos Simándy József énekverseny döntőjébe jutott Szegeden, ahol különdíjjal jutalmazták. Szintén 2006-ban két másik megmérettetésen is részt vett: a Varga László (orosházi) és a Székely Mihály (jászberényi) énekversenyen; Orosházán második díjat kapott, míg Jászberényben különdíjban részesült. 2007 decemberében a Szegedi Tudományegyetem zenei versenyén első díjat szerzett.

2002 nyarától rendszeresen énekel a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Szegedi Nemzeti Színház produkcióiban, az énekkarban. 2009 óta lép fel rendszeresen szólistaként operákban és operettekben a Szegedi Nemzeti Színházban.  Magyarországon és külföldön is gyakran hívják vendégszereplésre, így Szegeden kívül színpadra lépett már Budapesten, Miskolcon, Szombathelyen, Bécsben, Londonban, Avignonban, Mexico City-ben és Jersey szigetén is.

Szerepei közül saját bevallása szerint a legkedvesebbek a következők: 2015-ben az Alföldi Róbert által rendezett Mozart: A varázsfuvola című operájában Papageno szerepét énekelhette, amely produkció az Armel operafesztiválon első díjat kapott; 2017 nyarán a Szegedi Szabadtéri Játékokon Carl Orff: Carmina Burana című művében énekelte a bariton szólót.  Meghatározó szerepei még: Béni a Pomádé királyban (Ránki György), Dandini a Hamupipőkében (Rossini), Belcore a Szerelmi bájitalban (Donizetti), Melitone a Végzet hatalmában (Verdi), Figaro a Sevillai borbélyban (Rossini). Bonvivánként hallhatta a közönség a Bob herceg (Huszka Jenő), a Luxemburg grófja (Lehár Ferenc), valamint a Bál a Savoyban (Ábrahám Pál) című operettekben.

2015-ben a Szegedi Operabarátok Egyesülete neki ítélte az Év ifjú énekese díjat.

2016-ban megkapta a Szegedi Nemzeti Színház Dömötör-díját – a szegedi közönségszavazatok alapján az év legjobb férfi operaénekese lett.

 

KARASSZON ESZTER

„Csellóval a világ körül.” – Gregor Pjatigorszkij könyvének címénél semmi sem jellemzi jobban Karasszon Eszter életét. A csellóművésznő fiatal kora ellenére Európa számos országában – többek között Hollandiában, Ausztriában, Németországban, Olaszországban és Svájcban – adott már koncertet, de fellépett Kínában, Izraelben és az Egyesült Államokban is. A zene születésétől fogva jelen van az életében, zenész családban nőtt fel, négy és fél évesen kapta első hangszerét. „A csellózás sokáig csak játék volt, minden ment magától. Tízéves lehettem, mikor rájöttem, hogy a zenélésnek tétje van, ekkor kezdtem komolyabban gyakorolni.”

Nyolcévesen a legfiatalabb versenyzőként nyert díjat első országos csellóversenyén, azóta számos hazai és nemzetközi versenyen ért el eredményt, legutóbb 2015-ben a Nemzetközi „Popper Dávid” Csellóversenyen győzedelmeskedett. 2016-ban kitüntetéssel, Onczay Csaba osztályában diplomázott a Zeneakadémián. Több alkalommal is sikerrel szerepelt a Starker Jánosról elnevezett országos gordonkaversenyen, 2010-ben Bloomingtonban személyesen is játszhatott a mesternek – a vele való találkozás máig meghatározó élmény számára. A sok verseny ellenére Karasszon Eszter mégsem vallja magát igazi versenyző típusnak. „Nem a versenyek érdekelnek, hanem a zene maga. De hálás vagyok minden versenyért, amelyen részt vehettem, mert mindig olyan oldalamat erősítették meg, amellyel másképp nem foglalkoztam volna. Megtanultam elhagyni a komfortzónámat.”

Karasszon Eszter a szóló mellett értékes kamarazenei sikereket is magáénak tudhat, kamarapartnereivel 2013-ban a Dohnányi Ernő Kamarazene Versenyen győzedelmeskedett. Brahms Klarinéttrióját játszották, s az előadásra felfigyelt Keller András is, aki a Concerto Budapest zenekarába invitálta a csellóművésznőt. Az együttes tagjaként Karasszon Eszter a repertoár és a hangszerismeret szempontjából is értékes rutint tudhat magáénak, és kivételes művészekkel, karmesterekkel dolgozhat együtt nap mint nap. Egy alkalommal Steven Isserlist kísérte a zenekarban Dvořák-csellóversenyével, ekkor történt, hogy a koncert után a Isserlis rögtönzött mesterkurzust tartott a kérésére.

Kamarazene és szólójáték nem válik külön az életében, számára „mindenfajta zene kamarazene”. Ha szólistaként ül a zenekar előtt, akkor is kamarazenél, és bárkivel is játszik együtt, arra törekszik, hogy kialakuljon a kölcsönös kommunikáció közöttük. Szólistaként nemrég Dohnányi D-dúr koncertdarabját adta elő a Zeneakadémián Kovács János vezényletével, akivel különleges összhangban működtek együtt. Ha kamarazenéről van szó, Karasszon Eszter rendszeresen zenél együtt Szabadi Vilmossal, akivel turnéra utaztak Kínába, nemrég pedig New Yorkban adtak közös koncertet. „Sokat tanultam tőle tartásról és magabiztosságról, zeneileg és emberileg is.”

A csellóművésznő gyakran zenél együtt bátyjával, Karasszon Dénessel, akivel egyetlen lélegzetvételből is értik egymást. A személyes kapcsolat a zene minden területén fontos a számára, és abban hisz, hogy „nem elég csak a darabot ismerni, meg kell érteni a másik személyiségét is. Akár egy zenekarról, akár kamarazenéről van szó, nem véletlenül mondják, hogy együtt kell, hogy dobbanjanak a szívek.”

Az utóbbi időben egyre többet foglalkozik Sosztakovics zenéjével, a Zeneakadémia Nagytermében tartott diplomahangversenyén a zeneszerző 1. csellóversenyét játszotta. „Vonz Sosztakovics zenéjének mélysége, komor vagy épp groteszk világa és mérhetetlen őszintesége. Az 1. csellóverseny előadása mérföldkő volt az életemben, elsősorban a lelkülete miatt. Mindig nagyon fontos számomra, hogy ne csak a hangokhoz közelítsek, hanem a zene lelkéhez is.”

Egyre nagyobb hangsúllyal szerepelnek repertoárján 20. századi és kortárs magyar szerzők – Kodály, Bartók, Dohnányi, Vajda, Gárdonyi – művei. Olyan kortárszenei fesztiválok keretein belül, mint a Hallgatás Napja vagy a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztivál, rendszeresen játszik kortárszenét.

Rengeteget utazik, de az utazás csakis akkor érdekli, ha a csellójával, a zenén keresztül láthat világot. A hangversenytermek mellett orgonista édesapja hatására alapvető számára, hogy templomokban is zenél, de ugyanígy élvezi a kötetlenebb, szabadtéri koncerteken és a gyerekeknek szóló programokon való szereplést. „Minden olyan helyzet vonz, ahol közelebb hozhatom az emberekhez a túlmisztifikált klasszikus zenét. A jó zene nem csak a
koncerttermekben él, mindenhol van létjogosultsága.”

 

KEBDEBÓ NOÉMI

Kabdebó Noémi 1993-ban született Budapesten. Hatévesen kezdett hegedülni, 16 éves korában váltott a barokk hegedűre és brácsára. Részt vett Kalló Zsolt, Paulik László és Simon Standage barokk hegedű mestekurzusain, illetve Vashegyi György és Debretzeni Kati kamarazene/zenekari kurzusain. 2017 és 2019 között Vitárius Piroskánál tanult barokk hegedűt a Ward Mária Zeneművészeti Szakközépiskolában.

Kamaraegyüttesekben főleg brácsázik. Korábban játszott az Animando Együttesben, a Musica Florens Kamarazenekarban és a Budapest Bach Consortban (művészeti vezető: Szokos Augustin). Jelenleg a Simplicissimus Együttes tagja (művészeti vezető: Németh Zsombor) és rendszeresen játszik a Savaria Barokk Zenekarban (művészeti vezető: Németh Pál).

 

RUISZ LÉNA

Ruisz Léna Budapesten született, 5 éves korában kezdett el hegedülni. Zeneiskolai évei után felvételt nyert a Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnáziumba, Petőfi Erika osztályába. Modern tanulmányai alatt a Dinyés Soma és Tóth Mónika által alapított Miszla Barokk Régizenei Akadémia keretei között közelebbről megismerhette a historikus előadó gyakorlat rejtelmeit. Miután számos mesterkurzuson vett részt Enrico Onofri, Midori Seiler, Lina Tur Bonet és Rachel Beesley vezetésével, úgy döntött, az egyetemet már barokk hegedűvel kezdi el.

Számos együttessel fellépett már; a Máté Balázs által vezetett Aura Musicale, a osztrák Capella Leopoldina, az olasz Cordia Ensemble visszatérő tagja. Dolgozott már együtt az Ottavio Dantone és Alessandro Tampieri által vezetett Accademia Bizantinával, ahol szekund szólamvezetőként sokat tanult az őszinte és szabad kamarazenéről Händel concerto grossok felfedezése közben.

A Maxim Emelyanychev, Alexis Kossenkov és Rachel Podger által tartott zenekari és szóló mesterkurzusok alatt szerzett tapasztalatok után figyelme a későbbi repertoár felé fordult. Célja, hogy klasszika és a későbbi korok zeneszerzőinek művei a fellelhető irodalom és források alapos tanulmányozása után autentikus módon szólaljanak meg.

Beethoven születésének 250-ik évfordulója alkalmából lehetősége nyílik a repertoár alaposabb felfedezésére; számos szonáta mellett az egyetemi együttesével Beethoven Geister Trióját fogják előadni, eredeti, historikus hangszereken.

Magyarországon kívül Svájc, Ausztria, Olaszország, Németország és Csehország koncerttermeiben rendszeres fellépő, a bécsi Musikvereinban és Konzerthausban többször kipróbálhatta magát koncertmesterként is.

Jelenleg a bécsi Musik und Kunst Privätuniversität hallgatója, Ulrike Engel osztályában.

 

BRÉDA ZSÓFIA

Bréda Zsófia 1998-ban született. Zenei tanulmányait Gödöllőn kezdte 6 éves korában, hegedű szakon. Később a Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnáziumban érettségizett, Petőfi Erika osztályában.
A régizene mindig is egy különleges helyet foglalt el a szívében. A Miszla Barokk Akadémián kezdett el igazán -Tóth Mónika és Dinyés Soma párfogásában- megismerkedni a barokk zene, és barokk hangszerek titkaival, először 2016-ban, s azóta minden évben.
Az érettségi után úgy döntött, idejét mostantól a barokkhegedülésnek és a régizenélésnek szenteli, így 2018-ban megkezdte egyetemi tanulmányait Bécsben, a Musik und Kunst Privatuniversität-en, Ulrike Engel tanárnőnél.
Gyakran lép fel Budapest és Bécs neves koncerttermeiben, valamint Csehországban, Németországban, Szlovákiában és Olaszországban.
Kurzusok keretében volt lehetősége tanulni Tóth Mónikától, Dinyés Somától, Máté Balázstól, Dirk Börnertől, Rachel Podgertől, Davide Montitól és Veronika Skupliktól.

 

BALOG ZSOLT

Tanulmányok:
1994 – 2002 – Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest – zongora és csembaló szak (kitüntetéses diplomák)
Tanárok: Horváth Anikó (DLA) – csembaló
Gulyás Márta, Devich Sándor, Devich János – kamarazene
Kemenes András, Némethy Attila – zongora

2007 – 2012 – Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest – Doktoriskola, DLA fokozat
(Doctor Liberalium Artium)
Disszertáció címe: Wilhelm Friedemann Bach: Szonáták, polonézek, fantáziák.
témavezető: Dalos Anna (PhD)

Mesterkurzusok:
1997 – 1999 – Soproni Régi Zenei Napok: Jacques Ogg, Horváth Anikó – csembaló
Spányi Miklós – klavichord
Széll Rita – historikus táncok
1998 – Szombathelyi Régizene Akadémia: Spányi Miklós, Leon Berben – csembaló
1999 – Santanderi Kamarazene Fesztivál: Gulyás Márta – kamarazene
2002 – Nyári Zeneakadémia, Villecroze: Mme Huguette Dreyfus – csembaló
2002 – Fertőd: Jaap Schröder – kamarazene
Zeneakadémiai évek alatt (többek között): Mme Huguette Dreyfus, Jacques Ogg, Johann Sonnleitner, Leon Berben, Rovátkay Lajos – csembaló, Frankl Péter, Gulyás Márta – zongora

Versenyek, díjak:
1992 – Békéstarhosi Országos Szakközépiskolai Zongoraverseny – III. díj, a Jeunesses
Musicales és a Kodály Társaság különdíja
1993 – Fiatal Tehetségek Fesztiválja, Bonn
1997 – Weiner Leó Országos Kamarazenei Verseny – I. díj
1999 – 51. Prágai Tavasz Nemzetközi Csembalóverseny – IV. díj
2000 – I. Budapesti Nemzetközi Csembalóverseny – II. díj (I. díjat nem osztottak ki)
Szokolay Sándor: Ó-évezred alkonya, Új-évezred hajnala c. művének
legjobb előadásáért járó különdíj
2001 – Musica Antiqua Brugge Nemzetközi Fortepiano Verseny – különdíj
Csembaló, fortepiano, zongora szóló, kamara- és dalestek országszerte (pl.: a Magyar Rádió Márványterme, Budapesti Tavaszi Fesztivál, Zempléni Művészeti Napok, Soproni Régi Zenei Napok, Haydn Fesztivál-Fertőd, Budapesti Bach-hét, Szt. Gellért Fesztivál Szeged), Németországban, Ausztriában, Spanyolországban és Mexikóban.
2004-ben a Magyar Köztársaság Fischer Annie-ösztöndíjasa.

Pedagógiai munkásság:
1999 – 2004 – zenei asszisztens Széll Rita barokk táncok kurzusán a Soproni Régi Zenei Napokon.
Jelenleg a Budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem ének tanszékének adjunktusa és a Járdányi Pál Zeneiskola AMI korrepetitora.

Egyéb művészeti tevékenység:
Számos színházi előadás és pódiumest zenei vezetője, szerkesztője és közreműködője. A teljesség igénye nélkül:
Pesti csillagok, A végzet asszonyai, Az eldobott szerelem, Szerelmi levelező – Óbudai Társaskör
A. Arbuzov: Kései találkozás – Játékszín
B. Brecht – K. Weill: Koldusopera – Bárka Színház
Bakonyi K.- Szirmai A.- Spolarics A.: Mágnaes Miska – Bárka Színház
Szombati szirének (Ovidius szövegek alapján) – KIMI
W. A. Mozart: A varázsfuvola – Operaóperencia
Armida – G. Fr. Handel, G. Rossini, J-B. Lully, J. Haydn és A. Dvorak azonos című operái nyomán
F. Martin: Le vin herbé)

Felvételek:
Csembaló, fortepiano és zongora szóló, kamarazenei, zenekari és dalestek közvetítéseinek felvételei a Magyar Rádió archívumában.

CD-k:
Könczei Árpád: A negyedik út (szerzői lemez, km.: Kőváry Eszter Sára – ének és Balog Zsolt – zongora)
„Hangba zárt pillanat” – fuvola-zongora művek Vámosi-Nagy Zsuzsa és Balog Zsolt előadásában.

 

ZOLTÁN PÉTER

Zoltán Péter 1973-ban született Hódmezővásárhelyen. Zenei tanulmányait szülővárosában kezdte, melyhez szüleitől kapott indíttatást. A Szegedi Zenekonzervatórium elvégzése után kitüntetéssel szerezte meg klarinétművészi diplomáját a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola szegedi tagozatán.

2007-től a Szegedi Szimfonikus Zenekar első klarinétosa, szólamvezető művésze. Szólistaként több alkalommal is találkozhatott vele a közönség, többek között Mozart klarinétversenye, Copland klarinétversenye, Mendelssohn kettősversenye előadása során.

Zenei képzettségét több, nemzetközi színtéren bemutatkozó együttesben is kiteljesítette. 1990-ben első klarinétosként vett részt az Európa Ifjúságzenekar munkájában. 1997 és 1998 során két alkalommal is beválasztották első klarinétosként az európai tehetséges fiatal zeneművészekből megalakuló Gustav Mahler Ifjúsági Zenekarba, ahol olyan mesterekkel dolgozott együtt, mint Claudio Abbado, Pierre Boulez, Semyon Bychkov, Fischer Iván, Kent Nagano és sokan mások.

Művészi munkájának eredményességét jelzi az 1990-ben Szegeden megrendezett Weiner Leó Emlékverseny II. helyezése. 2011-ben elnyerte a Bessenyei Ferenc Művészeti Díjat, 2013-ban az évad zenészének választották a Szegedi Szimfonikus Zenekarban, 2014-ben Csongrád Megyei Prima Díjban részesült.

 

GÁL KINGA

Gál Kinga 16 éve csellózik, alapfokú tanulmányait Gáborjáni Szabó Kingánál kezdte. Gimnáziumi évei alatt több versenyen is részt vett, 2014-ben 3. helyezést kapott az országos Starker János gordonkaversenyen.

Felsőfokú tanulmányait a Széchenyi István Egyetem Művészeti Karán kezdte Déri György növendékeként, ahol 2017-ben 2., majd 2018-ban 1. helyezést ért el a helyi egyetemi vonósoknak rendezett (TMDK) versenyen szólóban, és többször kapott helyezést kamaraformációban is.
Kétszer is részt vett az országos Dohnányi Ernő kamaraversenyen, ahol mindkét alkalommal nívódíjban részesült.
Kiváló minősítéssel szerzett BA diplomát 2018-ban, és megkapta a legjobb diplomakoncertért járó különdíjat is, amelyre a mai napig nagyon büszke.

Régóta érdekli a barokk zene, de csak második éve van lehetősége ezt komolyabban is tanulni Baranyay Piroskától a Zeneakadémián, ahová 2018-ban nyert felvételt művészmester képzésre, Déri György növendékeként.

Ez alatt a rövid idő alatt, több barokk zenei kurzuson is részt vett, például Kristin von der Goltz, Debreczeni Katalin, Dinyés Soma és Vashegyi György mesterkurzusain.
Modern csellistaként is aktív, rengeteg helyen játszik, de egyre fontosabb számára a barokk cselló, és a barokk zene.

 

YOOJIN JANG

A „The Strad” angol komolyzenei szaklap méltatása szerint YooJin Jang hegedűművész játékát „tökéletes előadásmód és tüzes virtuozitás” jellemzi. Zenei karrierjében meghatározó volt, hogy két jelentős nemzetközi zenei versenyen is első helyezést ért el: Concert Artists Guild Competition (2017), Sendai International Music Competition, Japán (2016). Ezeket a sikereket számos nemzetközi előadás és koncertfellépés követte. Megjelent két CD-je is, ezek egyikén a Szendai verseny díjnyertes előadása is hallható. „Jang olyan előadó, akit nem gátol sem félelem, sem technikai korlátok” (Boston Musical Intelligencer).

A dél-koreai születésű YooJin már kilenc éves korától kezdve a legkiemelkedőbb koreai zenekarokkal játszott együtt: KBS Symphony Orchestra, Seoul Philharmonic Orchestra. Nemzetközi karrierje során a következő zenekarokkal lépett fel: a Fischer Iván vezette Budapest Fesztiválzenekar, a Bolgár Nemzeti Rádió Szimfonikus Zenekara Emil Tabakov vezetésével, a Szófiai Filharmonikus Zenekar Ljubka Biagioni vezénylete alatt, az Erato Ensemble Shlomo Mintz vezetésével, a Tokiói Szimfonikus Zenekar, a spanyol Extremadora Orchestra Jesus Amigo vezényletével és a Josh Weilerstein vezette NEC Philharmonia (NEC: New England Conservatory).

Yoojin a 2018-2019-es évad kezdetén szóló előadóként lépett fel az amerikai Chautauqua Symphony Orchestra zenekarával Beethoven Hegedűversenyét előadva. További fellépései a 2018-19-es évadban: Osaka Symphony Orchestra, Dubuque Symphony, DuPage Symphony, Nantucket Musical Arts Society, Patrons for Young Artists, Macon Concert Association, Dame Myra Hess Series, Rockefeller University, Pepperdine University, Port Washington Library. 2019 tavaszán Yoojin a Carnegie Hall-ban a Weill Recital Hall-ban debütált.

Zenei karierrjének számos kiemelkedő állomása között szerepelnek fellépésének következő színhelyei: Boston-ban a Jordan Hall és az Isabella Stewart Gardner Museum; Chicagoban a Dame Myra Hess Emlékkoncert-sorozat; Japánban a Sendai Competition Winner’s Series hangversenysorozat, Tokióban a Nagoya és Hamarikyu Asahi Hall; valamint kamarazenekari előadások a Caramoor’s Rising Stars zenekarával (Ravinia’s Steans Institute on Tour, Music From Marlboro).

2017-ben két új CD-je jelent meg, melyek egyikén a Szendai Filharmonikus Zenekarral, Junichi Hirokami vezényletével előadott Mendelssohn és Stravinsky hegedűversenyek koncertfelvételei hallhatók; másik, önálló előadásait tartalmazó lemezén pedig Mendelssohn, Stravinsky, Grieg és Sibelius művei csendülnek fel Kae Ozawa zongoraművész közreműködésével. Rádiócsatornák is rendszeresen közvetítik szerepléseit és felvételeit. (Egyik legutóbbi rádiós szereplése: WQXR’s McGraw Hill Young Artists Showcase.)

YooJin számos zenei versenyen nyújtott kiemelkedő teljesítményt, így a korábban már említett legutóbbi két jelentős versenyen elért első helyezése mellett (2017: Concert Artists Guild Competition, 2016: Sendai International Music Competition, Japán) a következőket fontos megemlíteni: 2013-ban megnyerte a IV. Japán Nemzetközi Munetsugu Hegedűversenyt, melynek díjazásában az 1697-ből származó ’Rainville’ Stradivari hegedű kölcsönhasználata is szerepelt. Első díjas lett a tekintélyes Indianapolisi Nemzetközi Hegedűversenyen, a Yehudi Menuhin Nemzetközi Hegedűversenyen, valamint a Michael Hill Nemzetközi Hegedűversenyen, ahol a közönségdíjat is elnyerte.

Szóló karrierje mellett egyszersmind lelkes kamarazenekari muzsikus is, aki a 2012-ben alakult Kallaci String Quartet egyik alapító tagja. A zenekar a Szöuli Tavaszi Kamarazenei Fesztiválon debütált a Kumho Art Hall-ban. Kamarazenekari munkásságának elismeréseként nyert díjat 2011-ben (Borromeo vonósnégyes vendégművészi díja), 2009-ben pedig ösztöndíjjal jutalmazták (Schloss Weikersheim Scholarship) a vonósnégyesek londoni versenyén (London String Quartet Competition). YooJin a Marlboro és a Ravinia Fesztiválokon is részt vett, ahol olyan kiváló művészekkel dolgozott együtt, mint Menahem Pressler, Várjon Dénes és Peter Wiley.

YooJin Jang 1990-ben született Dél-Koreában, itt szerzett alapdiplomát a Koreai Nemzeti Művészeti Egyetemen, ahol Nam Yun Kim tanítványa volt. A mesterfokozatot és művészeti diplomáját a New England Conservatory (NEC) intézményében szerezte meg, mestere Miriam Fried volt. Jelenleg ugyanitt folytatja zeneművészeti doktori tanulmányait.

 

SU YEON KIM

Su Yeon Kim dél-koreai zongoraművészt a sajtó így méltatta: „a fiatal generáció egyik legempatikusabb és legőszintébb művésze”, „… kifinomult technikáját hihetetlenül aprólékos kidolgozottság jellemzi”. Nemzetközi elismerésre akkor tett szert, amikor 2015-ben a varsói Chopin Nemzetközi Zongoraverseny, 2016-ban pedig a brüsszeli Erzsébet Királyné Zenei Verseny középdöntőse lett.

Számos díjat nyert nemzetközi versenyeken, melyek közül a legfontosabbak: első helyezést ért el és különdíjban részesült a‘Fundacion Internacional Gomez-Martinez’, Compositores de Espana Zongoraversenyen Madridban (2014), a pozsonyi J. N. Hummel Nemzetközi Zongoraverseny első helyezetteje lett (2014), második helyezést ért el a Hastings Nemzetközi Zongoraversenyen (2018) és harmadik díjban részesült az Alaszka Nemzetközi Zongoraversenyen (2018). Aranyérmet szerzett a Manhattani Nemzetközi Zenei Versenyen (2018) és az Ázsiai Chopin Nemzetközi Zongoraversenyen (2005, 2008), a Fiatal Zeneművészek Csajkovszkij Nemzetközi Zenei Versenyén pedig második díjban részesült (2009).

Su Yeon Kim számos koncertet adott Koreában, Japánban, valamint szerte Európában (Herkullessaal, München; Mozarthaus, Bécs; Bartók Emlékház, Budapest; Szlovák Filharmónia, Salzburg Grosser Saal, Tokyo Hamarikyu Asahi Hall, koncertsorozat a németországi Kawai Piano Germany meghívására). Szóló előadóként számos zenekarral szerepelt együtt: Royal Philharmonic Orchestra, Orchestre de Chambre de Wallonie, Fairbanks Philharmonic Orchestra, Poland Krakow Philharmonic Orchestra, Slovak Philharmonic Orchestra, Minnesota Orchestra, Mozarteum Sinfonieorchester and Gyeonggi Philharmonic Orchestra.

Su Yeon Kim 1994-ben született és 5 évesen kezdte meg zongora tanulmányait, majd a Művésztehetségek Koreai Intézetének növendéke lett. A Koreai Nemzeti Művészeti Egyetemen Choong-Mo Kang és Eunju Heo professzorok tanítványa volt. Mesterei között szerepel az osztrák zongoraművész, Paul Gulda is. 2013-tól a salzburgi Mozarteum Egyetemen folytatta tanulmányait Professor Pavel Gililov vezetésével.

 

JAEYON WON

Jaeyeon Won dél-koreai zongoraművész Szöulban született, és 11 éves korában kezdett zongorázni. Hazai és nemzetközi versenyeken számos díjat nyert, köztük a következő versenyeken: Dong-A Music Competition, Szöul; Long-thibaud Competition, Párizs; Concours de Geneve – genovai nemzetközi zenei verseny; XXIX Cidade de Ferrol nemzetközi zongoraverseny, Spanyolország; Karlrobert-Kreiten Preis, Köln. 2017-ben a 61. Ferruccio Busoni Nemzetközi Zongoraverseny második helyezése mellett ő nyerte a közönségdíjat. A versenyekkel párhuzamosan számos országban adott önálló zongora koncerteket, és olyan jelentős helyszíneken lépett fel, mint a következők: Herkulessaal, München; Beethoven Haus, Bonn; Alte Aula,Heidelberg; Wiener Saal, Salzburg, Salle Cortot, Salle Gaveau, Opera Comique-Paris, Palacio de Opera-Coruna, Auditorio de Ferrol, Teatro Ricardo Castro, Durango, Seoul Art Center Concert Hall, Lotte Concert Hall, Szöul.

Rendszeresen játszik együtt zenekarokkal is, így a következőkkel: Korean Symphony Orchestra, KBS Symphony Orchestra, Bucheon Philharmonic Orchestra, Suwon Philharmonic Orchestra, Westsächsischen symphonieorchester, Bari Province Symphony Orchestra, Leipizg Musikhochschule orchester, Orquestra Sinfonica de Galicia, Quartetto di Cremona, Das Haydn-Orchestra, Orchestre Philharmonique de Radio France. Előadásait élőben közvetítette számos rádió és televízió csatorna, köztük a következők: France Musique, RAI, Olaszország; ORF, Ausztria, BR-Klassik, Németország, valamint KBS, MBC, Korea. Első önálló lemeze 2019 őszén jelenik meg.

Jaeyeon Won világszerte ad zongora koncerteket, így fellépett már Koreában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Svájcban és Mexikóban is. Számos fesztiválon szerepelt már: Kumho Young Artist Series, Kawai Piano Series, Association Animato, Párizs; Durango Piano Festival, Sociedad ilarmónica ferrolana, Sociedad filarmonica de A coruna, Festival de Musica Cidade de Lugo, and Busoni festival, Bolzano.

Jaeyeon Won zenei tanulmányai során olyan kiváló mesterek irányítása alatt dolgozhatott, mint Choon-Mo Kang, Pavel Gililov, Claudio Martinez Mehner és Maria Joao Pires.

 

YOON –HEE KIM

Yoon-Hee Kim koreai származású osztrák hegedűművész mindössze három éves volt, amikor elkezdett hegedűn tanulni, és ötéves korában, Magyarországon volt az első nagyzenekari fellépése, a Savaria Szimfonikus Zenekarral 1996-ban.

Nyilvános koncertfellépésekkel a háta mögött, mindössze négy évesen, a valaha volt legfiatalabb hallgatóként vették fel a Bécsi Zene- és Előadóművészeti Egyetemre, ahol Prof. Eugenia & Juri Polatschek, Prof. Gerhard Schulz és Prof. Elisabeth Kropfitsch tanítványa lett.

Prof. Jakhar Bron, orosz hegedűművész és hegedűtanár mesterkurzusainak rendszeres résztvevője volt.

A dél-koreai Dzsezsu-szigeten (Jeju-sziget) született, és ma már tiszteletbeli nagykövete ennek a gyönyörű szigetnek, melyet a Világ 7 Természeti Csodája közé választottak. 2011-ben elnyerte a dél-koreai Kulturális Minisztérium „Az Év Fiatal Művésze” díját az addigi legfiatalabb tehetségként, akit ezzel az elismeréssel jutalmaztak.

Yoon-Hee Kim osztrák-koreai hegedűművész a történelem legfiatalabb szólistájaként rendszeresen játszott koncerteken olyan világhírű nagyzenekarokkal, mint a Royal Philharmonic Orchestra, a Stuttgart Philharmonic (15 évesen), a Monte Carlo Philharmonic (16 évesen), a norvég Trondheim Symphony Orchestra (13 évesen) és a Spanyol Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekara RTVE (15 évesen). Továbbá: Prague Philharmonic, George Enesco Philharmonic, Slovak Philharmonic, Janacek Philharmonic, Bayer Philharmonic, Praha Radio Philharmonic, Ukraine National Symphony Orchestra, National Kiev Chamber Orchestra, a Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar, Transylvanian Orchestra, Catalonia Orchestra, Katowice Philharmonic, Radio Symphony Orchestra ot Rumania, Salzburg Kammerphilharmonie, valamint a Ban Ki-moon ENSZ-főtitkár által alapított Korea-Austria Philharmonic.

Dél-Koreában a következő zenekarokkal lépett fel: Seoul Philharmonic, KBS Symphony Orchestra, Korean Symphonic, Eurasian Philharmonic, valamint Busan, Daejeon, Daegu, Gwangju, Jeonju és Jeju dél-koreai városok szimfonikus zenekarai.

Eddigi pályafutása során olyan kiváló karmesterekkel dolgozott együtt, mint Walter Weller, a Belgium National Orchestra zenei igazgatója, Roman Kopfmann, Claus Peter Flor, Cristian Mandeal, Berry Wordsworth, Philippe Auguin, Petr Altrichter, Leos Svarovsky, Erwin Aadland, Heiko Mathias Foerster, Othmar Maga, Keiko Mitsuhashi és Damian Iorio.

Yoon-Hee Kim számos dél-koreai és nemzetközi zenei verseny első helyezettje: Andrea Postacchini Nemzetközi Verseny az olaszországi Fermoban, Prima la Musica verseny Ausztriában, „Concorsi International Di Musica” az olaszországi Stresaban, „Rovere d’Oro Bartolomeo al Mare” szintén Olaszországban, Fidelio Verseny Ausztriában. Elnyerte a Herbert von Karajan Alapítvány és a svájci „Dr. Robert and Lina Thyll-Dürr Alapítvány” ösztöndíját, valamint az osztrák Benjamin Díjat.
Számos világhírű hangversenyteremben adott már koncertet, mint amilyen a bécsi Musikverein hangversenyterme, az”Aranyterem”; a Philharmonie Berlin, a Carnegie Hall, Walt Disney Hall Los Angelesben (ahol együtt lépett fel a 16-szoros Grammy-díjra nevezett R&B énekes-zenész Brian McKnight-tal), a Cadogan Hall Londonban, vagy a Liederhalle Stuttgartban. Olyan híres előadótermekben játszott, mint a III. Rainier Hall Monte Carloban, a Smetana Hall és a Rudolfinum Prágában, a Művészetek Palotája Budapesten, az Atheneum Bukarestben, RTVE Teatro Hall Madridban, az Odd-Fellow Palace Koppenhágában, az Olavshallen a norvégiai Trondheimben és a szöuli Art Center.

Szólóhangversenyt adott a 35. Belgrádi Zenei Fesztiválon (BEMUS), a kölni „Rising Star” koncertsorozaton, a luxemburgi Wiltz Fesztiválon, Újévi Koncerten Trondheimben, Horvátországban a Samobori Fesztiválon, Szöulban az Art Center Orchestra Festival fellépőjeként, valamint a dél-koreai KBS Újévi Koncertjén.

Yoon-Hee Kim hangszer-különlegességeket is megszólaltat, melyek közül kiemelkedik két Stradivarius ; az 1732-ben készült „Red Diamond” és az 1725-ös „Da Vinci” hegedű, valamint a Cremonaból származó, 1734-ben alkotott Bergonzi Hegedű, amelyen jelenleg játszik.
Yoon-Hee Kim-et a CNN televízió hegedű zseniként, TF1 TV francia televízió pedig csodagyerekként (L’Enfant Prodige) mutatta be „A 30 legrejtélyesebb történet” című műsorában (Les 30 Histoires les plus Mysterieuses, http://www.youtube.com/watch?v=_Jxvkv-WNsA ).

 

HEE JUN HAN

Hee Jun Han zongoraművész számos díjat nyert világszerte, így a spanyolországi Mirabella Nemzetközi Zongoraversenyen, ahol az első helyezés mellett neki ítélték az Arthur Rubinstein díjat is.

A Grand Prize Virtuoso International Competition első helyezettje volt, az Egyesült Államokban pedig különdíjat nyert a Hilton Head Nemzetközi Zongoraversenyen.

Több díjjal is jutalmazták a Missouri Southern International Piano Competition versenyén, a Bösendorfer International Piano Competition finalistája volt. Hee Jun Han emellett a következő zongoraversenyek díjazottja:  a koreai Dong-A Music Competition versenyén számos díj mellet a verseny fődíját is elnyerte, sikerrel szerepelt a Samick-Bechstein Zongoraversenyen, az Ewha Kyunghyang komolyzenei versenyen és az Eumyeon Zongoraversenyen , a ‘The Music Association of Korea’ elnevezésű megmérettetésen, valamint a Suri National Piano Competition, a Nanpa National Piano Competition, és International Piano Competition zenei versenyeken.

A zenei élet olyan kiemelkedő helyszínein adott szólóhangversenyeket, mint a Brucknerhaus, Linz; Concert hall of Seoul Art Center, Kumho Art Hall, Pyeongchang Hall, Buam Art Hall, YongIn Art hall, Gyeonggi Arts Center, Solitär Mozarteum, Teatro de Marbella. Közösen lépett fel a PRIME Philharmonic Orchestra zenekarával a Nanpa Komolyzenei Fesztiválon, és játszott más zenekarokkal is, mint például a következők: Gunpo Orchestra, Yewon Orchestra. Emellett a salzburgi Mirabell kastélykoncertek rendszeres fellépője.

Hee Jun Han mesterkurzusokon közösen szerepelt a következő művészekkel: Menaham Pressler, Arie Vardi, Pavel Gililov, Eguchi Fumiko és Shigeo Neruki.

Alapdiplomáját Dél-Koreában szerezte a Szöuli Nemzeti Egyetemen, ahol Ick Choo Moon és Soo Jung Shin professzorok tanítványa volt. Elnyerte a Szöuli Nemzeti Egyetem és a Jeong Ju Music Foundation ösztöndíját. A salzburgi Mozarteumban Professor Jacques Rouvier tanítványaként szerezte meg a szóló előadói mesterfokozatot, és itt folytatja további zenei tanulmányait post-graduális képzés keretében.

A közönség legutóbb Koreában halhatta közös fellépésen a Gwangmyeong Sympony Orchestra-val, Ausztriában pedig a salzburgi Mozart Matinee fesztivál keretében adott szóló zongora koncertet. 2019-ben Németországban, Koreában és Ausztriában lép fel szólóhangversenyeken.

 

SANG JOON LEE

Dél-Koreában, Szöulban született. Első, történelemtanári diplomáját a Chong Shin Egyetemen szerezte 2004 februárjában. Katonai szolgálatának teljesítése közben hallotta először Andreas Scholl német kontratenor énekművész felvételeit, és ennek hatására döntötte el, hogy kontratenor énekesi tanulmányokba kezd. Első énektanára Hye Soon Park, a Koreai Kontratenor Kutatóintézet (Korean Countertenor Research Institute) vezetője volt. 2004-ben a szöuli Sang Myung Egyetemen Prof. Na Yeon Park tanítványaként kezdte meg klasszikus ének tanulmányait. A németországi Trossingi Zeneművészeti Főiskolán Prof. Maria Cristina Kiehr tanítványaként szerezte meg művészeti diplomáját. Tanulmányai alatt részt vett Prof. Jeffrey Gall mesterkurzusain. Később a németországi Anton Rubinstein Zeneakadémián Prof. Aron Proujanski vezetésével készült fel vizsgakoncertjére, majd Prof. Stefan Klöckner, Prof. Maria Jonas és Prof. Dominik Schneider tanítványaként a Folkwang Művészeti Egyetemen szerezte meg a középkori zene mesterfokozatot.

Számos operában énekelt, fellépései közül a legfontosabbak: Orlovszky herceg szerepe Strauss „A denevér” című operájában, a fiatal bandita (Junger Räuber) szerepe Franz von Suppé „Banditenstreiche” című operettjében és Oberon szerepe Britten „Szentivánéji álom” című operájában, Németországban.

Sang Joon Lee szóló énekművészként franciaországi és németországi régi zenei fesztiválokra kapott meghívást. Gyakran kérik fel mesterkurzusok tartására és zenei versenyek zsűrijében való részvételre is. Jelenleg a Koreai Katolikus Egyetem docense és a Koreai Kontratenor Kutatóintézet igazgatója.


JONG-DAE KOH

Jong-Dae Koh dél-koreai lant- és gitárművész, aki 12 évesen kezdett el gitáron játszani. A szöuli egyetemen szociológiát és angol irodalmat tanult, majd Ausztriában a salzburgi Mozarteum Egyetemen klasszikus zene és gitárművész szakon folytatta tanulmányait Eliot Fisk vezetésével. Ugyanitt fordult érdeklődése később a régi zene és a lantjáték felé, tanárai voltak Hans Brüderl, Andrea Marcon, Hiro Kurosaki és Dorothe Oberlinger.

Lantművészként német és osztrák barokk zenekarokkal lép fel rendszeresen, szerepelt már operákban, oratóriumokban és kantátákban is, és meghívást kapott a Bad Arolseni Barokk Fesztiválra.

Művészetét az autentikus előadásmódra és harmonikus hangzásra való törekvés jellemzi. Elsősorban kamarazenekarokban játszik, de szívesen működik együtt más előadó-művészeti ágakkal is. Több kamarazenekart is alapított már, köztük a következőket: IPE (Interdisciplinary Performance Ensemble), IVE (Instrumental Vocal Ensemble), Agrément (Baroque Music Ensemble).

 

KATARZYNA ZDYBEL-NAM

Katarzyna Zdybel-Nam lengyel fagottművész 1998-ban kezdte meg hangszeres tanulmányait a Zamość-i Állami Zeneiskolában Jerzy Lisak vezetésével, majd 2002-től 2007-ig a Varsói Zeneakadémián (a jelenlegi Fryderyk Chopin Zeneművészeti Egyetemen) Zbigniew Płużek tanítványa volt. Ezután Stuttgartban vett részt hároméves postgraduális képzésen (Solistenklasse) Marc Engelhardt tanítványaként, ahol kitüntetéssel szerzett diplomát. A Wrocław-i Karol Lipiński Zeneakadémián Czesław Klonowski volt a mestere, itt szerezte meg a PhD fokozatot 2015-ben, azóta tanít. 2017-től tanársegéd a fagott tanszakon, jelenleg habilitációra készül.

Művészi pályája során számos nemzetközi elismerésben részesült. 2012 nyarán az IDRS Fernand Gillet – Hugo Fox Fagottverseny első díjasa lett [Oxford, Ohio (USA)], majd szeptemberben második helyezést és különdíjat kapott a Hatodik Michał Spisak Nemzetközi Komolyzenei Versenyen (Dąbrowa Górnicza). Két évvel korábban Olaszországban ért el nagy sikereket, és nyert első díjat a következő versenyeken: Gioacchino Rossini Nemzetközi Fagottverseny Pesaro-ban, Fiatal Zeneművészek Nemzetközi Versenye Chieri-ben. 2009-ben második díjat és egy új zenemű legjobb előadói díját nyerte el a Moszkvai Konzervatórium Fúvósok és Ütőhangszeresek Nemzetközi Versenyén. 2016-ban, Bostonban az első Matthew Ruggiero Nemzetközi Fafúvós Verseny fődíjasa lett.

Katarzyna Zdybel-Nam rendszeresen lép fel szóló előadóként és kamarazenekari művészként egyaránt. Olyan kiváló zenekarokkal lépett fel, mint a következők: Stuttgarti Kamarazenekar, Torinoi Filharmonikus Zenekar, Marchigiana Filharmonikus Zenekar, a Lengyel Rádió Zenekara, Sinfonia Varsovia, Leopoldinum Kamarazenekar Wrocław-ban, Lengyel Kamarazenekar Sopot-ban, AUKSO Kamarazenekar Tychy-ben, Karol Namysłowski Szimfonikus Zenekar Zamość-ban, valamint a Moszkvai Konzervatórium Szimfonikus Zenekara. Számos kiváló zenekar első fagottosa volt már: Orchestre Chambre de Lausanne (Svájc), Royal Danish Orchestra, Gothenburg Symphony Orchestra (Svédország), Gothenburg’s Opera Orchestra, Malmö Symphony Orchestra (Svédország), Kristiansand Symphony Orchestra (Norvégia). 2007-től a NFM Wrocław Filharmonikus Zenekar vezető fagottművésze.

2014-ben jelent meg első önálló lemeze: Portrait (CD Accord), majd ezt 2019-ben követte új albuma: Romantic works (Orphée Classics).

 

VRATISLAV VLNA

Vratislav Vlna (1975) a Prágai Konzervatóriumban prof. František Kimel, a Prágai Zeneművészeti Akadémián prof. Jiří Mihule tanítványa volt. (Mindkét tanára a Cseh Filharmonikus Zenekar szóló oboistája volt.)

Nemzetközi mesterkurzusokon vett részt Németországban (Bonn 1993) és Svájcban (Vevey 1993). 1992-ben a Concertino Praga nemzetközi versenyen első helyezést ért el.

1996-tól a Prágai Nemzeti Színház Operazenekarának első oboistája, és emellett 1999-től szóló oboistaként működik közre a Prágai Kamarazenekarban, a Solistes Européens Luxemburg-ban és a Virtuosi di Praga kamarazenekarban. Rendszeresen lép fel szóló vendégművészként a Prágai Vonószenekarral, a Prágai Nemzeti Színház Zenekarával, a Pilseni Filharmonikus Zenekarral és a Karlovy Vary Szimfonikus Zenekarral.

 

ZUZANA RZOUNKOVÁ

Zuzana Rzounková a Prágai Szimfonikus Zenekar (FOK) elismert kürtművésze. Kiváló zenészként más Csehországi és külföldi zenekaroktól is rendszeresen kap meghívásokat, így gyakran játszik a Luxembourg Orchester European Soloists zenekarával és a Cseh Nemzeti Szimfonikus Zenekarral, ahol szóló előadóként az első kürtös szerepét is betölti. Híres fesztiválok fellépőjeként nemcsak a közönség, hanem a kritikusok nagyrabecsülését is elnyerte. Zenei karrierje során Európa számos országa mellett szerepelt már Kínában, Japánban, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is. Nemcsak szóló zenészként, hanem kamarazenekarok tagjaként is szívesen játszik.

Zenei munkásságának elengedhetetlen része a tanítás is; a Brnoi Janáček Zeneművészeti Akadémia tanáraként  aktívan részt vesz a fiatal cseh kürtösök oktatásában. Tanítványai közül sokan ma már a legkiválóbb cseh zenekarokban játszanak.

Zuzana Rzounkovát gyakran kérik fel mesterkurzusok vezetésére és zenei versenyek zsűrijében való részvételre, és ő csehországi Broumov-ban megrendezett Nyári Kürtkurzusok művészeti vezetője. Korábban a Kassai Konzervatórium, majd a Brnoi Janáček Zeneművészeti Akadémia hallgatójaként számos díjat nyert, elsőként végzett például 2004-ben a Londonban megrendezett Nemzetközi Kürtversenyen, a következő évben pedig a Morvaországi Őszi Versenyen. 2010-ben PhD fokozatot szerzett a Brnoi Janáček Zeneművészeti Akadémián.