Média
Fellépők
Kezdőoldal / Fellélpők
Anima Musicae Kamarazenekar
Anima Musicae – a zene lelke. A kreatív vonós műhelyből indult zenekar mára Európa rangos koncerttermeinek és fesztiváljainak vendége, Magyarország meghatározó kamaraegyüttese. A 2010-ben alakult Anima Musicae Kamarazenekar több nemzetközi verseny és hazai díj kitüntetettje, Magyarország és Európa nívós koncerthelyszíneinek állandó szereplője. A Junior Prima- és Artisjus díjas együttes fellépett többet között a bécsi Musikverein, a berlini Philharmonie, és a lipcsei Gewandhaus színpadán is, de évek óta önálló koncertsorozata van a Zeneakadémián és a Nádor Teremben. Fennállása óta olyan világhírű művészekkel koncertezett, mint Baráth Emőke, Baráti Kristóf, Bogányi Gergely, Sir James Galway, David Grimal, Kelemen Barnabás, Szergej Nakarjakov, Perényi Miklós, Rados Ferenc, Rolla János, Shlomo Mintz, Alexander Sitkovetsky, Kirill Troussov, Várjon Dénes, Várdai István és Vásáry Tamás. Hazai és nemzetközi fesztiválok rendszeres meghívottja, több éve rezidens zenekara a Fesztivál Akadémia Budapestnek és a Szent Gellért Fesztiválnak. Számos lemezfelvétele jelent meg a Hungaroton gondozásában, de a NAXOS és az Ongaku Records is rögzítette játékát. A barokktól a 20. századi művekig ívelő széles repertoárján kiemelt helyet kap a kortárs zene is: eddig közel 80, a kamarazenekarnak ajánlott művet mutatott be. Az Anima Musicae Kamarazenekar missziójának tekinti az ifjúság komolyzenei nevelését is: önállóan és a Filharmónia Magyarországgal közösen szervezve évről-évre több ezer gyermekhez juttatja el az élő klasszikus zenét.
.
Díjak, elismerések
- 2011.: V.”Summa Cum Laude” Nemzetközi Ifjúsági Fesztivál és Verseny, Bécs – 1.helyezés
- 2012: Junior Prima díj
- 2013: Sikeres előválogató a 2014-es T.I.M. versenyére – Como, Olaszország
- 2014: T.I.M. nemzetközi zenei verseny, kamarazenei kategória- 3. helyezés, Párizs, Franciaország
- 2018-2020: Nemzeti Ifjúsági Zenekar cím
- 2020: Artisjus-díj
- 2022: Sülysápért Emlékérem
Koncertek, fesztiválok
A hazai színpadok állandó fellépője, évek óta koncertsorozatot rendez a Zeneakadémia Nagytermében, a Nádor teremben, gyakran hallható az Óbudai Társaskörben, rezidens zenekara a Kelemen Barnabás – Kokas Katalin nevével fémjelzett Fesztiválakadémiának, a Szent Gellért Fesztiválnak, de fellépett már az „MVM Zenergia” jótékonysági koncertjén is.A kamaraegyüttes Európa számos hangversenytermében játszott már: többek között a bécsi Musikverein, a berlini Philharmonie, a lipcsei Gewandhaus színpadain, de koncertezett Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Portugáliában, Marokkóban, Törökországban, és szomszédos országok nívós fesztiváljain is fellépett.
Ifjúsági – és jótékonysági koncertek
Az Anima Musicae Kamara zenekar missziójának tekinti az ifjúság komolyzenei nevelését is: önállóan és a Filharmónia Magyarországgal közösen szervezve évről-évre több ezer gyermekhez juttatja el az élő klasszikus zenét. Karitatív tevékenységként fellépett már a dévai Szent Ferenc Gyermekotthonban , a VI. Fogyatékosságtudományi Konferencián, az Óbudai Idősek Klubjában és Hospice Kórházban is, valamint az MVM Zenergia jótékonysági hangversenyén a Művészetek
Palotájában. Koncertek, versenyek, fesztiválok alkalmával számos fiatal tehetségnek biztosít fellépési lehetőséget.
Világhírű vendégművészek
A 2010-ben alapított együttes olyan neves hazai művészekkel lépett fel, mint Balázs János, Baráth Emőke, Baráti Kristóf, Kelemen Barnabás, Kokas Katalin, Fejérvári Zoltán, Kállai Ernő, Fenyő László, Perényi Miklós, Szabadi Vilmos,
Ránki Dezső, Rolla János, Takács-Nagy Gábor, Várdai István, Vásáry Tamás és Vigh Andrea, külföldi vendégművészei között pedig köszönthették Raúl da Costát, David Grimalt, Sir James Galway-t, Massimo Mercellit, Szergej Nakarjakovot, Gustav Riviniust, Alexander Sitkovetskyt, Sebastian Bohrent, Kirill Troussovot vagy éppen Maxim Rysanovot.
Lemezfelvételek
Az Anima Musicae Kamarazenekar 2015-től kezdve jelenteti meg önálló lemezeit a Hungaroton kiadó gondozásában, de a NAXOS és az Ongaku Records is rögzítette
játékát. Lemezei között kiemelkedik szerenád-sorozata, amelyen többek között Dohnányi, Csajkovszkij, Dvořák, Schubert műveit gyűjtötte csokorba a zenekar. Legutóbbi felvételük 2024-ben jelent meg.
- 2015: Mozart – Divertimenti, Hungaroton Kiadó
- 2019: Existentia – Karosi Bálint zenekari művei, Hungaroton Kiadó
- 2019: String serenades, Volume 1: Dohnányi & Csajkovszkij, Hungaroton Kiadó
- 2020: String serenades, Volume 2: Josef Suk & Antonín Dvořák, Hungaroton Kiadó
- 2020: Cohler plays and conducts Mozart, Ongaku Records
- 2021: String serenades. Volume 3: Herbert, Elgar, Fuchs, Schubert, Hungaroton Kiadó
- 2022: String serenades, Volume 4: Reinecke, Wolf, Karlowicz, Kalinnikov, Hungaroton Kiadó
- 2023: Concertos for Soloists and String Orchestra, Naxos
- 2024: Vivaldi: The four seasons, Hungaroton Kiadó
Balázs-Piri Soma
Balázs-Piri Soma 2004-ben született Szegeden, kora gyermekéveit azonban a vajdasági Horgoson töltötte – egy olyan közegben, ahol a zene már korán utat talált hozzá. Tehetségére egy zenepedagógus óvónő figyelt fel, aki elmondta: olyasmit hallott és tapasztalt Somával kapcsolatban, amit addig még soha – és kérte, hogy mindenképpen írassák be zeneiskolába.
Az első évben még csak szolfézst tanult, hangszert választani a második évtől lehetett – akkorra már betöltötte a nyolcadik életévét. Ez a – klasszikus zenei körökben viszonylag későinek számító – kezdés később előnnyé vált. Soma így emlékszik vissza: miközben kortársai már napi 1-2 órát gyakoroltak a hangszer mellett, ő még az utcán játszott a szomszéd gyerekekkel. Igazi, gondtalan gyerekkora volt.
Ez az élményekben gazdag, érzelmileg kiegyensúlyozott időszak azóta is meghatározza művészi világát. Soma ma is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a zenei hivatása mellett ápolja baráti és családi kapcsolatait. A belső harmónia, amiben él, átsugárzik a játékán: a zenéje nemcsak hangokból, hanem érzésekből, történetekből, megélt pillanatokból áll.
2013 óta Szegeden él szüleivel, bátyjával és 11 éves húgával – egy összetartó, szerető családban, amely biztos hátországként kíséri művészi útját.
Zenei tanulmányait a Király-König Péter Zeneiskolában kezdte, ahol kilenc éven át Sóti Szobonya Emőke tanítványa volt. Már fiatalon lehetősége nyílt olyan neves művészek mentorálása mellett fejlődni, mint Kerek Ferenc professzor úr, Bogányi Gergely és Dráfi Kálmán.
Középiskolai tanulmányait a szegedi Dugonics András piarista gimnáziumban végezte, majd felvételt nyert a salzburgi Mozarteum Zeneművészeti Egyetem zongora előadóművész szakára, ahol jelenleg harmadéves hallgató. Tanára az elismert kanadai zongoraművésznő, Connie Shih.
Díjai, elismerései:
- 16 nemzetközi és hazai zongoraverseny első díja
- A Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató korcsoportgyőztese (2018)
- Magyarország Klasszikus Zene Ifjú Nagykövete (2020)
- Junior Prima díj (2021)
- Forbes Magyarország – Nagyinterjú (2023)
- Szeged Kultúrájáért Díj – aranygyűrű (2025)
Mindössze kilenc éves volt, amikor először lépett fel szólistaként a Szegedi Szimfonikus Zenekarral. Azóta számos alkalommal dolgozhatott együtt hazai és nemzetközi zenekarokkal, többek között olyan karmesterek vezényletével, mint Plácido Domingo, Medveczky Ádám, Hollerung Gábor, Eugene Kohn, Howard Shelley, Keller András és Yoon Kuk Lee, a Szent Gellért Fesztivál zenei vezetője.
Soma rendszeres fellépője Magyarország vezető koncerthelyszíneinek: játszott a Művészetek Palotájában, a Pesti Vigadóban és a Zeneakadémia Nagytermében is. 2019-ben a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében mutatták be az „Amadeus – Mozart élete képekben” című koncertszínházi előadást, melyben ő alakította az ifjú Mozartot, és korhű fortepianón játszott. Ugyanebben az évben a Szent Gellért Fórum megnyitóján Plácido Domingo oldalán is színpadra állhatott. A Szent Gellért Fesztivál nyitókoncertjén idén már harmadik alkalommal kapott lehetőséget a fellépésre.
Nemzetközi pályája is kiemelkedő: fellépett többek között New Yorkban, Londonban a világhírű London Mozart Players szólistájaként, másik alkalommal a szintén londoni teltházas O2 Arénában, 20 000 néző előtt, Dohában, Strasbourgban, Washingtonban az Amerikai Magyar Nagykövetségen, Dubajban az EXPO nagyszínpadán, Forte dei Marmiban Andrea Bocelli villájában, olyan művészek társaságában, mint Anna Netrebko. Koncertezett továbbá Düsseldorfban, Zágrábban és legutóbb Szingapúrban, ahol a Magyar Napok keretében lépett fel szólistaként, és három világsztárt is kísérhetett.
2020-ban lemezfelvétel készült, amelyen Grieg a-moll zongoraversenyét játszotta a Magyar Állami Operaház Zenekarával, Plácido Domingo vezényletével. A Maestro nemcsak zeneileg támogatja őt, hanem személyesen is hisz benne: a koncertzongorája megvásárlásához anyagi támogatást nyújtott, és 2019 augusztusában a TV2-nek adott interjújában úgy fogalmazott, biztos benne, hogy Somából a világ egyik legkiválóbb zongoristája válik.
Soma mélyen hisz abban, hogy a zene ereje túlmutat az esztétikai élményen: képes felemelni, gyógyítani és közösségeket szolgálni. Ezért a jótékonysági felkérésekre mindig szívvel-lélekkel mond igent. Játszott a Korábban érkeztem Alapítvány gáláján, a Fóti gyermekotthon lakóinak, valamint Győrben, a „Hálaadó koncert az egészségügyi dolgozókért” című eseményen, amely a COVID-járvány alatt dolgozók iránti társadalmi megbecsülés kifejezése volt.
2024-ben meghívást kapott a német MDR televízió élő adásában sugárzott „Live Show with José Carreras” jótékonysági gálára, amelynek célja a leukémiás betegek támogatása volt. A több mint háromórás adás alatt világsztárok közreműködésével több mint 3,5 millió euró gyűlt össze.
Tanárai egyetértenek abban, hogy Soma legnagyobb erőssége kivételes muzikalitása, amelyhez alázatos, nyitott és természetes személyisége párosul.
Boros Mihály
Zongoraművész
Junior Prima Díjas
A magyar zene ifjú nagykövete (Kulturális Minisztérium)
Életrajzi összefoglaló
Misi 2003-ban született Pécsett. Szülei a pécsi egyetemen tanítanak. Misi 3 éves korától mutatott hangsúlyozott zenei és ritmikai érdeklődést, amikor az óvodai dalokat saját ritmusban és mozgással különféle módon elénekelte. Ehhez 3 éves korában karácsonyra gitárt kért. 5 éves korában kapott bátyjával közösen zongorát, azóta szabad idejének nagy részét a zongora mellett tölti. Az első pillanattól hangzásokat kísérletezett a zongorán, saját dallamokat talált ki, amit aztán újra meg újra eljátszott, variációkkal. 6 éves korától tanul zongorát és hegedűt a pécsi Liszt Ferenc Zeneiskolában, tanára Megyimóreczné Schmidt Ildikó.
8 éves kora óta minden korosztályos országos versenyt megnyert: kétszer Bartók Béla Zeneiskolai Zongoraversenyt (2011 és 2014) kiemelt nívódíjjal, egyszer-egyszer a Nyíregyházi Zeneiskolai Zongoraversenyt (2013), és egyszer a Chopin Zongoraversenyt (2014).
Valamennyi versenyen számos különdíjat kapott. 2013-ban Rómában nemzetközi zsűri (olasz, argentin, cseh tagok) megnyerte a 8. Mozart Zongoraversenyt a legfiatalabbak kategóriájában és 99/100 ponttal a verseny abszolút győztese lett. 2014-ben a legfiatalabbak korosztályában megnyerte a Magyar Televízióban közvetített Virtuózok versenyt.
Nyolcéves korától a Müncheni Zene- és Színházművészeti Főiskola Különleges Tehetségek Osztályának hallgatója.
Miután 2014-ben megnyerte a Virtuózok című televíziós komolyzenei tehetségkutató első évadát, 11 évesen felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Rendkívüli Tehetségek Osztályába.
2015 januárjában debütált az Amerikai Egyesült Államokban, a New York-i Lincoln Center Avery Fisher Hallban (ma David Geffen Hall).
12 évesen a Zeneakadémia nagytermében mutatkozott be, a Győri Filharmonikus Zenekar kíséretével.
2015. decemberben az Armel Operafesztivál különdíjasaként a Pannon Filharmonikusok közreműködésével lépett a svájci közönség elé Zürichben a Tonhalléban, Wolfgang Amadeus Mozart KV. 488-as A-dúr zongoraversenyével.
Egy évvel később, 2016 novemberében önálló estet adott a Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar közreműködésével, amiről lemezfelvétel is készült.
2016-ban a franciaországi Châteauroux városában rendezett Lisztomanias Zongorafesztivál nyitóhangversenyét adta. Műsorán Liszt, Chopin és Debussy művei szerepeltek.
A 2017. évvel kezdődően Bogányi Gergely a mentora.
2017-ben Bogányi Gergellyel és Balázs Jánossal lépett fel „A Zongora” Gálakoncerten – az MVM koncertek sorozatában a Művészetek Palotájában. Ugyanebben az évben a „Mester és tanítványa” koncert keretében Bogányi Gergellyel lépett fel a Müpában. Mentora ajánlására ebben az évben Rochlitz Andrea egy Bösendorfer-zongorát bocsátott a rendelkezésére.[10]
2018-ban a Nemzeti Filharmonikus Zenekar felkérésére Chopin f-moll zongoraversenyét játszotta a Kocsis Zoltán emlékére rendezett hangversenyen, a Müpában.
Tizenhétéves korára közel háromszáz koncerten lépett fel, több mint 20 zenekarral és karmesterrel.
2020-ban, 17 éves korában a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium tanulójaként érettségizett.
2020-24-ben a Müncheni Zene- és Színházművészeti Főiskola hallgatója, ahol BA minősítést szerzett.
2024 októbere óta a berlini Barenboim-Said Akadémián tanul, tanárai Daniel Barenboim és Schiff András.
Résztvevője volt a világ legrangosabb kurzusainak, többek között a Philadelphia Young Pianists’ Academynek, illetve PianoTexasnak is.
Fontos számára a klasszikus zene szélesebb körben való megismertetése. A Papp László Sportarénában, a Virtuózokkal közösen tartott koncertjén 5000-en voltak jelen, jelentős részben fiatalok.
Az Asian Music Festival keretében fellépett Kínában, Sencsenben is, ahol 40 000-es publikum előtt képviselte a magyar kultúrát. Az élő közvetítést az interneten 400 millióan követték.
Ifjú kora ellenére koncertezett már többek között Londonban, New Yorkban, Milánóban, Párizsban, Stockholmban, Göteborgban, Brüsszelben, Iszlámábádban, Lahorban, Karacsiban,Tokióban, Oszakában, Pekingben, Sanghajban, São Paulóban.
Zongorajátékát a Süddeutsche Zeitung és a The Guardian újságok is méltatták.
A sajtó „a zongora hercege” címmel illette. Kimagaslóan egyedi tehetségét olyan művészek ismerték el, mint Plácido Domingo és Vásáry Tamás. A legendás zongoraművész és karmester így vélekedett Misiről:
Boros Misi legszebb pillanatai a Virtuózokkal
https://www.youtube.com/watch?v=CxmHlezL-e8
Cseh Julianna
Cseh Julianna 2007. február 4-én született, jelenleg 18 évesen már Budapesten tanulhat zongoristának. Szülei miatt csecsemő korától kezdve komolyzenén nőtt fel, majd már óvodában elkezdett a billentyűkkel barátkozni Dr. Szűts Istvánné Enikőnél. A zenéhez való kötődése, már itt elmélyült, s első osztályban már tudta, hogy zongorista szeretne lenni. A technika alapjait a Király König Péter Zeneiskolában sajátította el, ahol 2013 és 2019 között Szirmainé-Szimon Edina volt tanára.
Első versenye 2014-ben volt Óbecsén, ahol 7 évesen I. díjat kapott. További eredményei: 2015-ben I. díj négykezes kategóriában a VII. Nemzetközi Zongoraversenyen Topolyán. 2017-ben I. díj az Orbán György Országos Zongoraversenyen Budapesten. 2017: Nívódíj az V. Nemzetközi Bartók Béla Zongoraversenyen. 2018: II. díj és Különdíj a XI. Országos Négykezes Versenyen Balassagyarmaton.
2019-2021-ig Sóti-Szobonya Emőke volt tanára, szintén a Király König Péter Zeneiskolában. 2021-ben Szegedi Nemzeti Színházban, Mozart C-dúr (KV246) zongoraversenyének nyitótételét játszotta el a Szegedi Szimfonikus Zenekar közreműködésével Gyüdi Sándor vezényletével. Ebben az évben a Szegedi Vántus István Zeneművészeti Szakgimnáziumban folytatta tanulmányait, szintén Sóti Szobonya Emőke irányításával.
2022-ben részt vett Yuval Admony és Tami Kanazawa mesterkurzusán. 2023-ban Gulyás Mártától és Luis Fernando Péreztől tanulhatott a békéscsabai mesterkurzuson, és Eckhardt Gábortól a balassagyarmati mesterkurzuson.
Szintén 2023-ban I. díjat kapott a Pianissimo Nemzetközi Zongoraversenyen, Szabadkán, majd kamarazene kategóriában I. díjat hozhatott a VII. Nemzetközi Moszkvai Zenei Versenyen (online), klarinét-hegedű-zongora trióban, felkészítő tanáruk Kerényi Mariann volt.
2024-től már az LFZE Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnáziumban tanul Budapesten, ahol Gács Anikótól, és Kecskés Balázstól kapja a szakmai segítséget.
Gyüdi Eszter
Gyüdi Eszter Szegeden született 1994-ben, a Tömörkény István Gimnázium ének tagozatán érettségizett. Öt éves korában kezdett zongorázni, később népi éneket tanult Ivánovics Tündétől, majd klasszikus éneket Andrejcsik Istvántól. A Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán (mai Bartók Béla Művészeti Kar) végzett operaének szakon 2018-ban. Az egyetemmel párhuzamosan a Homo Ludens Project független színházi társulatának zeneszerzője és színésze volt. Zenét szerzett Szegeden, Budapesten és Kecskeméten bemutatott báb- illetve ifjúsági előadásokhoz. A X. Kaposvári Nemzetközi Gyermek-és Ifjúsági Biennálén a Szegedi Nemzeti Színház Időfutár című előadás zenéjéért a Legjobb kísérőzenéért járó díjban részesült.
Már fiatalon szerepelt a Szegedi Nemzeti Színház és a Szegedi Szabadtéri Játékok operaprodukcióiban, többek között Papagena (Mozart: A varázsfuvola), Poppea (Handel: Agrippina), Lili (Molnár László: Május), Cherubino (Mozart: Figaro házassága) és Siebel (Gounod: Faust) szerepében láthatta a közönség. Rendszeresen szerepel kortárs és oratorikus koncerteken szólistaként, valamint visszatérő fellépője a Szent Gellért Fesztiválnak és a Filharmónia Magyarország által szervezett Bónusz koncerteknek.
2017-ben csatlakozott a Istvánffy Kamarakórushoz (Budapest). Az énekegyüttes repertoárját főleg kortárs-experimentális darabok, reneszánsz polifonikus és barokk oratórikus darabok képezik. 2021-ben jelent meg első lemezük (Costanzo Porta: Missa mortuorum) a Budapest Music Center kiadásában.
Eszter 2020-ban felvételt nyert a Zürichi Művészeti Egyetem Mester szakára, Yvonne Naef osztályába. 2022-ben a Berni Művészeti Egyetemhez tartozó Svájci Operastúdióban tanult tovább. 2023 júniusában a svájci Stadttheater Biel színpadán énekelte Benjamin Britten: Les illuminations című szopránra és vonószzenekarra írt dalciklusát, a Theater Orchester Biel Solothurn-t Christoph Campestrini osztrák karmester vezényelte. 2023 őszén ösztöndíjasként fél évet töltött a Stuttgarti Művészeti Egyetemen Ulrike Sonntag növendékeként.
2024 márciusában debütált svájci operaszínpadon. Reinhard Kaiser barokk zeneszerző Ulysses című operájában második Amourette-ként, Mozart La finta giardiniera című operájában (a Schweizer Opernstudio produkciója) Sandrinaként láthatta a közönség a Stadttheater Biel-Solothurn színpadán.
Harmath Kornélia
A mindössze 11 éves Harmath Kornéliát 6 évesen ismerhette meg a nagyközönség, amikor elnyerte a Virtuózok V4+ komolyzenei tehetségkutató műsor különdíját 2020-ban. Ezt követően Kornélia számos zenei versenyen vett részt, melyeken kivétel nélkül dobogós helyen szerepelt:
2021 áprilisában a VII. Országos Hárfaversenyen állhatott a dobogó legmagasabb fokára.
2022 elején a Belgiumban megrendezett Felix Godefroid hárfaversenyről a 8–12 éves korosztály első helyezésével tért haza.
2022 decemberében a rangos VI. Szegedi Nemzetközi Hárfaversenyen több, mint 20 versenyző közül második helyet szerzett a legfeljebb 14 éves hárfásoknak szóló kategóriában.
2023 januárjában a prágai Karel Patras Nemzetközi Hárfaversenyen végzett első helyen, továbbá a kampós hárfán játszók abszolút győzteseként került ki a versenyből.
2023 márciusában a Szlovéniai Hárfások Szövetsége által megrendezett nemzetközi hárfaversenyen, melyen életében először versenyzett pedál hárfán, a zsűri kiváló minősítéssel és a 3. hellyel jutalmazta hárfajátékát.
a 2023 áprilisában Temesváron megrendezett 4. Banatissimo Húros Hangszerek Versenyén kiváló minősítést és játékáért különdíjat kapott.
2024 márciusában az immár nyolcadik alkalommal megrendezett Országos Hárfaversenyen ismételten Kornélia állhatott a dobogó legmagasabb fokára korosztályának versenyzői közül.
2024 novemberében második helyet szerzett a 25. jubileumát ünneplő Diótörő elnevezésű nemzetközi komolyzenei versenyen. Hárfaművészek közül ilyen remek eredményt és ennyire fiatalon először Kornélia ért el a verseny történetében. A fináléra az orosz fővárosban, a Moszkvai Filharmónikusok épületének 1 500 férőhelyes Csajkovszkij koncertermében került sor. Kornélia a végső megmérettetésre természetesen magyar szerző művével készült. A teltházas eseményen Farkas Ferenc hárfára és vonószenekarra írt Concertinojának 3. tételét szólaltatta meg, a közönség legnagyobb örömére.
2024 novemberében a Moszkvában megrendezett XIII. SZ. YA. Lemeshev Nemzetközi Énekversenyen I. helyezést ért el.
Kornélia zenei képzésében több éven keresztül nagy szerepet játszott korábbi hárfatanára, Natália Gorbunova. Kornélia jelenlegi pedagógusa Szvetlána Paramonova professzor, Oroszország érdemes művésze.
Kornélia versenyszereplései mellett szíves örömest játszik közönség előtt is. 2021-ben a Szegedi Nemzeti Színházat örvendeztette meg játékával, míg 2022-ben Magyarország Taskenti Nagykövetségén bűvölte el a közönséget muzsikájával a magyar-kirgiz diplomáciai Kapcsolatok fennállásának 30. évfordulója alkalmából szervezett rendezvényen. 2023-ban a fiatal korosztálynak szánt Csokimatiné hangszeres bemutató és zenei ismertetősorozat részeként a szegedi Korzó Zeneházban lépett fel, majd a csehországi Znojmoban megrendezett Hudba Znojmo kulturális és zenei fesztiválon muzsikált. Ugyanebben az évben a Budapesti Demográfiai Csúcson és a Nemzeti Múzeumban megrendezett UNICEF Magyarország jótékonysági gálavacsorán is lehetősége volt zenélni, életében először duóban – hárfa-hegedű produkció keretében Marcel Tournier Őszi Sétányát hallhatta a közönség. Kornélia 2024-ben a Csokimatiné hangszeres bemutató és zenei ismertetősorozat részeként a szegedi Korzó Zeneházban muzsikált a Szegedi Szimfónikus Zenekar kíséretében, év végén pedig a taskenti Alisher Navoi nagyszínházban lépett fel a Magyar-üzbég művészet aranyágai elnevezésű koncerten, melyet hazánk üzbegisztáni nagykövetsége szervezett.
Videói elérhetőek Youtube csatornáján: https://www.youtube.com/@korneliaharmath4930.
Kornélia jelenleg általános iskolai tanulmányait folytatja. Az éneklésen túl kedvenc tantárgyai a rajz és a matematika. Szabadidejében zongorázik, sakkozik, gyurmázik és a testvéreivel játszik.
Horti Lilla
Horti Lilla Junior Prima- és Cziffra Tehetség-díjas operaénekes a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerzett diplomát Marton Éva tanítványaként 2017-ben kitüntetéssel. Tanulmányait Magyarországon és Spanyolországban végezte.
Főszerepben már 2017-ben debütált a Magyar Állami Operaház színpadán is, ahol azóta is évadról- évadra látható. Koncerténekesként is nagyon aktív, számtalan dalesten, áriaesten, gálaesten vagy oratóriumok szólistájaként hallhatta már a közönség. Hazai és külföldi versenyeken számos díjjal és különdíjjal ismerték már el. Sokat foglalkoztatott koncerténekes, számtalan dalest, oratórium, gálakoncert szólistája.
Legelső operai szerepe 2013-ban Mozart Varázsfuvolájában az Első dáma volt, majd ezt követte Mimí Puccini Bohéméletében, -mellyel 2017-ben első főszerepeként debütált az Operaház színpadán-, Fiordiligi Mozart Cosí fan tuttéjában, Madame Silberklang Mozart Színigazgatójában, Nedda Leoncavallo Bajazzókjában, melyben a Szegedi Nemzeti Színházban volt látható, Micaela Bizet Carmenében, Antónia és Giulietta Offenbach Hoffmann meséiben, Rosalinda Strauss Denevérében, melyben a Pécsi Nemzeti Színházban debütált, s azóta több évadban alakította az Operaházban, sőt Indiában, Mumbaiban is énekelhett, Szaffi Strauss Cigánybárójában, Bess Gershwin Porgy és Bessében, melyet Sir Willard White partnereként énekelhetett, Wagner operáiból Freia istennő és Wellgunde A Rajna kincsében, Gutrune és Wellgunde Az istenek alkonyában, I. Viráglány a Parsifalban, Senta A bolygó hollandiban, valamint énekelt már Mimít Leoncavallo Bohémek operájában is, vagy Annát Puccini Lidércek című operájában Bándi János és Kálmándy Mihály oldalán. Kovács János vezénylete alatt debütált 2024-ben Bartók A Kékszakállú herceg vára Juditjaként Kálmándy Mihály partnereként, valamint Puccini Toscájaként Anatolij Fokanov és Kovácsházi István oldalán.
Kortárs zenében is gazdag múlttal rendelkezik. Kortárs operák tekintetében olyan főszerepeket állított színpadra, mint Angelika, Vajda János A képzelt beteg című operájában, melynek ősbemutatóját jegyezheti, vagy a Glyndebourne-i Operafesztivál felkérésére komponált Julian Philips The Yellow Sofa című operájában Ludovina szerepe, melynek pedig magyarországi bemutatóját tudhatja magáénak. Az igazgatónő szerepét Bella Máté A tavasz ébredése című operájában, valamint a 2017-es Bartók Plusz Operafesztivál nyertes operájájának női főszerepét, Mátyássy Szabolcs Scaevola című operájának ősbemutatójában Mirela szerepét is megformálta. 2021 nyarán a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Szokolay Sándor: Margit, a hazának szentelt áldozat című misztérium-operájában a címszereplőt énekelte.
Évek óta visszatérő énekese a Fischer Ádám vezette a Müpa Wagner-napok Fesztiválján korunk vezető Wagner-énekesei oldalán. Sok ízben tért vissza a Kokas Katalin és Kelemen Barnabás vezette nemzetközi kamarazenei Fesztivál Akadémia Budapest művészeként, fellépett már többek között a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, a klassz a pARTon, Balázs János Cziffra Fesztiválján, valamint az MVM-mel karöltve létrejött „Zenergia” koncertjén, mely a 2020-as rangos Eventex Awards nemzetközi szakmai versenyen első helyezést ért el.
A hazai közönség Budapest főbb színpadain, koncerttermeiben hallhatták, de énekelt már Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban, Franciaországban, Szlovákiában, Szerbiában, Indiában, Romániában, Svédországban és Kínában is.
Kerényi Mariann
Kerényi Mariann 2002-ben szerzett zongoraművész, -tanári diplomát a SZTE Zeneművészeti Karon, majd 2005-ben végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zongorakísérő-korrepetitor szakán, Budapesten.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskolájába, 2020-ban DLA fokozatot szerzett.
2003-ban és 2018-ban Szeged Megyei Jogú Város Művészeti Ösztöndíját vehette át, 2012-ben Artisjus Díjban részesült.
2023-ban és 2024-ben Közoktatási Rektori Elismerést kapott.
Többször vállalt korrepetitori szerepet az Armel Operafesztivál zárókoncertjein, a Szegedi Szabadtéri Játékok operaprodukcióiban, opera meghallgatásokon, nemzetközi versenyeken (Simándy József Énekverseny, Musicum Laude Énekverseny).
Rendszeresen koncertezik kulturális rendezvényeken, szólóban, hangszeres- és énekművészekkel egyaránt (Vántus István Kortárszenei Napok, Szent Gellért Fesztivál, Magyar Rádió, International Piano Fest Szabadka, Festival junger Künstler Bayreuth, Brüsszeli Magyar Kulturális Központ Liszt Intézet).
Jelenleg a SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnázium tanára, valamint a SZTE Bartók Béla Művészeti Kar ének tanszakának adjunktusa.
Kokas Dóra
Dóra zenész családba született, ahol mindig is körülvette a zene szeretete, 2016-ban diplomázott a Zeneakadémián, ahol Perényi Miklós volt a mestere majd tanulmányait a londoni Razumovsky Akadémián Oleg Kogan osztályában folytatta.
2021-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem óraadó tanára. A Fesztiválakadémia Budapest állandó művésze és tanára, a FAB ensemble oszlopos tagja. Kamarazenészként olyan partnerekkel játszott és játszik rendszeresen együtt, mint
Joshua Bell, Nicholas Altstaedt, Maxim Rysanov, Vilde Frang, Keller András. Játszott már a hamburgi Laeiszhalle, a Wigmore Hall, a berlini Konzerthaus, a Berlin Philharmonie vagy a Salzburgi Mozarteum színpadán, a legerősebb szálak mégis a Zeneakadémia Nagyterméhez kötik.
Dóra számos hazai és külföldi zenekarral lépett fel szólistaként, mint például a Liszt Ferenc Kamarazenekar, Concerto Budapest, Szegedi, Debreceni, MÁV, Danubia és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarral, Erkel Ferenc Kamarazenekarral és a Detmold Chamber Orchestra. Európa olyan híres koncerttermeiben játszott mint a londoni Wigmore Hall, berlini Konzerthaus, salzburgi Mozarteum vagy a velencei Teatro Malibran.
2024 tavaszán jelent meg első önálló lemeze Hypnosis címmel a Hungaroton kiadónál melyet a híres angol Gramophone magazin méltatott (https://www.gramophone.co.uk/review/rachmaninov-shostakovich-cello-sonatas dora-kokas)
Dóra jelenleg a Magyar Állam tulajdonában lévő 1730-ban készült Montagnana mesterhangszeren játszik.
Makkai Áron
Marosvásárhelyen született 2007-ben.
Zenei tanulmányait hét évesen a marosvásárhelyi Művészeti Főgimnáziumban zongoraszakon kezdte, majd három év zongorázás után trombitaszakon folytatta Ambrus László trombitaművész növendékeként.
Zenei tehetsége korán megmutatkozott, számos hazai és nemzetközi versenyen ért el kiemelkedő eredményeket.
Többek között, első díjat nyert a Lazăr Moldovanu Nemzetközi Trombita Versenyen, Temesváron (2022), valamint harmadik díjas lett az ugyanitt 2023-ban megrendezett Klasszikus és Népzenei Nemzetközi Versenyen, továbbá szólistaként lépett fel a Marosvásárhelyi Állami Filharmónia Szimfonikus Zenekara kiséretében (2022).
Középiskolai tanulmányait 2022-től Boros József trombitaművész meghívására a Szegedi Vántus István Zeneművészeti Szakgimnáziumban folytatta, ahol jelenleg is Boros József és Samodai Bence János trombitaművészek osztályában tanul.
Maxim Rysanov
A Grammy-díjra jelölt ukrán-brit brácsás és karmester, valamint az I Musici de Montréal fő vendégkarmestere, Maxim Rysanov a világ egyik legdinamikusabb és legkarizmatikusabb zenészeként szerzett magának hírnevet. Karmesterként és brácsásként egyaránt gyakran vendégszerepel neves zenekaroknál, gyakran olyan programokban, ahol egyszerre játszik és vezényel.
Maxim 2024/25-ös szezonja októberben a Wigmore Hallba való visszatéréssel kezdődik, ahol a BBC Ebédidő-sorozatának részeként Schumann és Brahms műveit adja elő Dasol Kim zongoristával. A hónap végén debütál a Budapesti Vonósok Kamarazenekar karmestereként, majd ismét meghívást kap a Danubia Zenekar vezényletére, ahol Vivaldi, Saariaho és Rahmanyinov műveit adja elő. A szezon során mutatkozik be a Vajdasági Szimfonikus Zenekar élén egy teljes Mozart-műsorral, az I Solisti di Pavia zenekarral Olaszországban, a Blue Danube Orchestra zenekarral Újvidéken, valamint az év későbbi részében a MÁV Zenekarral Magyarországon.
2025-öt az Olomouc-i Moravian Philharmonic zenekar szólistájaként kezdi, februárban pedig az Anima Musicae Kamarazenekarral turnéra indul, amelynek keretében Mozart hegedűre és brácsára írt Sinfonia Concertante című művét adja elő Alexander Sitkovetsky-val.
2025 első felévének nagyobb részében Jevgenyij Kiszin Sosztakovics Projektjének keretében Európa-szerte és New Yorkban is fellép. Ebben a kezdeményezésben Gidon Kremer és Gautier Capuçon is részt vesz. A három Sosztakovics-szonátát – egyet-egyet hegedűre, brácsára és csellóra – Kiszin közreműködésével egy-egy koncerten előadják Luzernban, Eindhovenben, Münchenben, Bécsben, Luxemburgban, Párizsban, Toulouse-ban, Londonban, New Yorkban és a Ruhr-vidéken. Maxim emellett turnéra indul Kínában is.
A 2023/24-es évadban turnézott a Budapesti Fesztiválzenekarral Európában és a The Hallé zenekarral az Egyesült Királyságban. Szólistaként debütált a törökországi Izmir Állami Zenekarral, és visszatért a lettországi Riga Sinfonietta zenekarhoz. Karmesterként visszatért az I Musici de Montréalhoz, az NFM Leopoldinum Zenekarhoz és a Concerto Budapesthez. Debütált a Magyar Nemzeti Filharmonikusok, a Svéd Rádió Zenekara, a Novi Sad Kamarazenekar és a belgrádi Szent György Vonósok karmesteri pódiumán. Idén több verseny zsűrijében is helyet kapott, többek között a Liszt Akadémia Bartók Versenyén és a Hubay Jenő Hegedűversenyen.
Maxim új zene iránti szenvedélye Dobrinka Tabakova, Pēteris Vasks, Richard Dubugnon és Valentin Bibik műveinek világpremierjéhez vezetett. Karmesterként Gabriel Prokofiev brácsakoncertjének világpremierjével debütált a bonni Beethoven Zenekar és a BBC National Orchestra of Wales zenekarokkal, aminek megrendelésére a Milánói Szimfonikus Zenekarral közösen került sor. Maxim szorosan együttműködik olyan zeneszerzőkkel, mint Benjamin Yusupov, Leonid Desyatnikov, Giya Kancheli, Artem Vassiliev és Elena Langer.
Szólistaként fellépett a Mariinszkij Zenekarral, az Orosz Nemzeti Zenekarral, a BBC Szimfonikus Zenekarral, a Residentie Orkest the Hague-gal, a Seattle Symphony-val, az Orquesta Sinfónica de Castilla y León-nal, a Deutsches Symphonie-Orchester Berlin-nel, a Moszkvai Filharmonikusokkal, a Bournemouth Szimfonikus Zenekarral, a Frankfurti Rádió Szimfonikus Zenekarával, az Észak-német Rádió Filharmonikus Zenekarával, a Prágai Rádió Szimfonikus Zenekarával, az Adelaide Szimfonikus Zenekarral, a Dán Nemzeti Szimfonikus Zenekarral, a Tampere Philharmonic-kal, a Turku Filharmonikus Zenekarral, a Nordic Kamarazenekarral, a Sanghaji Szimfonikus Zenekarral, a Guangzhou Szimfonikus Zenekarral, az Európai Unió Ifjúsági Zenekarával, a Skót Kamarazenekarral, a Hong Kong Sinfonietta-val, a Brno Filharmonikus Zenekarral, a török állami CSO Elnöki Zenekarral és a Real Orquesta Sinfónica Sevilla-val.
Karmesterként Maxim fellépett a Szvetlanov Állami Szimfonikus Zenekarral, a Milánói Szimfonikus Zenekarral, a Bázeli Szimfonikus Zenekarral, az Orosz Nemzeti Zenekarral, a Tatár Állami Szimfonikus Zenekarral, a Spanyol Rádió Zenekarával, az Orquesta Sinfónica de Castilla y Leónnal, a svéd Dala Sinfonietta-val, a London Mozart Players-szel, az angol Southbank Sinfonia-val, a Riga Sinfonietta-val, a Litván Kamarazenekarral, a Detmold-i Kamarazenekarral, a Kijevi Szólistákkal, a Częstochowa Filharmonikus Zenekarral, a Chaarts Kamarazenekarral, a Budapesti Fesztiválakadémia Zenekarával és a Classic FM Zenekarral.
A Gramophone Év Ifjú Művésze és a BBC 3. Rádió Új Generáció Díjak korábbi nyertese, Maxim a genfi, Lionel Tertis és Valentino Bucchi versenyek díjazottja is.
Maxim aktuálisan az Orchestra della Svizzera Italiana zenekarral való bemutatkozására, a Royal Philharmonic Orchestra zenekarral a Ljubljana Fesztiválon való fellépésére, Vaszilij Petrenko vezényletével, valamint a Milánói Szimfonikus Zenekar, a Horvát Rádió Szimfonikus Zenekara és a Pannon Filharmonikusok vezénylésére koncentrál, ez utóbbi Budapesten fog történni. Emellett turnézott Európában a Yehudi Menuhin Zenekarral, ahol vezényelt, felvételeket készített és fellépett. Egyéb stúdiófelvételei között szerepel a The Hallé Zenekarral való együttműködés, valamint a Tabakova Brácsaversenye eredeti változatának 2023-as kiadása. Fesztiválokra kapott meghívásokat, szerepelt többek között a Schleswig-Holstein Zenefesztiválon, a Carl Nielsen Fesztiválon, az OModernt Stockholm, a Moritzburg, a Lundsgaard és a Westport Fesztiválokon.
Maxim lelkes kamarazenész, kamarazenei projektekben együttműködött többek között Maxim Vengerovval, Janine Jansennel, Mischa Maiskyval, Gidon Kremerrel, Nicola Benedettivel, Vadim Repinnel, Augustin Dumay-jal, Viktoria Mullovával, Alexander Sitkovetskyvel, Sol Gabettával, Leif Ove Andsnes-szel, Denis Matsuevvel, Alessio Bax-szal, Michael Collins-szal, Martin Frösttel, Alice Coote-tal, Freddy Kempffel és Yeol Eum Son-nal, Nikita Boriso-Glebsky-vel és Kokas Dórával. Nikita Boriso Glebsky és Kokas Dóra kamaratársával Írországban turnézott.
Maxim a Yehudi Menuhin Iskola társult művésze, évente többször is ellátogatva az iskolába, vezényelni, előadni és hogy mesterkurzusokat tartson. A múlt szezonban európai turnéra indult, és stúdióba vonult a Yehudi Menuhin Iskola Zenekarával. Emellett folyamatos kapcsolatban áll a Royal College of Music-kal, és mesterkurzusokat tart más intézményekben is, többek között a Manchaster-i Royal Northern College of Music-ban, a Hochschule für Musik Berlinben és a Chopin Egyetemen.
Felvételeit számos díjra jelölték, többek között a Gramophone Editor’s Choice, az ECHO és az ICMA díjakra. Maxim szólistaként és karmesterként is szerepelt Dobrinka Tabakova zeneszerző 2013-as debütáló felvételén (ECM), amely a brit klasszikus zenei slágerlistán a 2. helyet érte el, és Grammy-díjra is jelölték. Schubert társaságában című albuma a Gramophone Critic’s Choice of the Year díjat nyerte el. Nagy kritikai sikert aratott a BIS kiadó Voices with Riga Sinfonietta című felvétele is, amelyen Maxim Vasks I. szimfóniáját vezényli, illetve előadja a neki írt és neki dedikált brácsakoncertet. 2024 októberében jelent meg legújabb lemeze az Onyx kiadónál.
Maxim a Premiere Performances Hong Kong által kölcsönzött, „Il Soldato” nevű, 1780-as Giuseppe Guadagnini brácsán játszik.
Molnár Fanni
Hat évesen kezdtem furulyázni a Király-König Péter Zenei Alapfokú Művészeti Iskolában, Poljak Éva tanárnőnél. Az első évben a Regionális Furulyaversenyen 1. helyezett lettem, majd a következő évben a IX. Országos Czidra László Furulyaversenyen 2. díjat, a VIII. Hatvani Országos Zeneiskolai Barokk Fesztiválon 2. díjat kaptam.
Emellett 9 évesen klarinéton is el kezdtem tanulni. Megyei versenyeken 1. díjazott, a Nemzetközi FEMUS Klasszikus Versenyen 1. (gold prize), az Országos Klarinétversenyen különdíjas lettem, míg az I. Budakeszi Országos Furulyaversenyen 1. helyezést értem el. 13 évesen Rotary-díjban is részesültem, majd az V. Danubia Talents Nemzetközi Online Zenei Verseny 3. díjat kaptam.
2021-ben sikeres felvételt nyertem a Gál Ferenc Egyetem Vántus István Zeneművészeti Szakgimnáziumba, klarinét szakra. 2022-ben a zenei középiskolások számára megrendezett Országos Klarinétversenyről az előkelő 2. díjat hoztam el.
2023-ban a X. Országos Zenekari versenyen pedig 1. helyezést értünk el. 2024-ben Topolyán a Nemzetközi Fesztivál és Versenyen 1. helyezett, az V. Országos Dittrich Tibor Korosztályos Klarinétversenyen pedig különdíjas lettem.
A zenei versenyek mellett lehetőségem volt Szegedi Szimfonikus Zenekar kíséretével szólistaként játszani10 évesen furulyásként, majd 14 évesen klarinétosként is a Szegedi Nemzeti Színházban, amely életre szóló élmény volt számomra.
Számos városi és egyéb rendezvényen rendszeresen felléptünk énekkarral és fúvós zenekarral, és keresem a további lehetőséget szakmai fejlődésemhez. Jelenleg a felvételire készülök a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem klarinét szakára.
Nagy Csillag Róza
ISKOLA
Gál Ferenc Egyetem Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnázium
2021. szeptembertől –
TANÁR
Benedekfi Zoltán hegedűművész, zeneszerző
SZÓLISTAKÉNT
2024.07. 07.21-30. – Banda Ádám mesterkurzusa, Balassagyarmat
2024. 06. 19. Rotary-díj
2024. 06. 09. ‘Kis kezek- Nagy mesterek’ Mozart: A-dúr hegedűverseny III. tétel előadása a Szegedi Szimfónikus Zenekar kíséretével
2024. 05. 18. Szeged Város Napja, Benedekfi testvérek: Lángok című darab előadása a Szegedi Szimfónikus Zenekar kíséretével
2024. 05. 10-12. 16. Stringfest nemzetközi hegedűverseny, Sremska Mitrovica I. hely
2024.03.16. – 16. Nemzetközi Hegedűverseny: Topolya I. hely
2023.11.17-19. – II. Hubay Jenő Nemzetközi Hegedűverseny: Budapest, Bartók duó Kokas Katalinnal
2023.07. 21-30. – Perényi Eszter mesterkurzusa, Balassagyarmat
2023.06.17. – Magyar hegedű Ünnepe: Pesti Vigadó Bruch: g-moll hegedűverseny I. tétel
2023.06.29. – XV. Nemzetközi Julius von Beliczay Hegedűverseny: Komarno, Szlovákia, I. hely, „A legjobb előadás díja”, különdíj
2023. 05. 25-28. 15. Stringfest nemzetközi hegedűverseny, Sremska Mitrovica II. hely
2023.05.14. ‘Kis kezek- Nagy mesterek’ Bruch: g-moll hegedűverseny I. tétel előadása a Szegedi Szimfónikus Zenekar kíséretével
2022.12.03-04.Országos hegedűverseny: Győr, döntő
ZENEKARI FELKÉRÉSEK
2024.03.17. – „Szállj fel szabad madár!” koncert show: Veszprém Aréna
2022. 07. – LMC Orchestra Luzern Lake: NY, USA
KAMARAZENEI EREDMÉNYEK
2023.03.01. 7. Moszkvai Nemzetközi Zenei Verseny (MMC): Moszkva, online, Hegedű-klarinét-zongora trió, I. hely
Nitu Andrei
A nevem Nițu Andrei, 2007. január 27-én születtem Focșaniban, Vrancea megyében, Romániában.
Az ötödik osztályban kezdtem meg tanulmányaimat a Focșani-i Gheorghe Tattarescu Művészeti Líceumban.
Innen számos verseny és koncert következett.
Egy olyan pillanat, amely teljesen megváltoztatta a látásmódomat, az volt, amikor megnyertem a fődíjat egy jelentős versenyen Temesváron (Timișoara). Ez a siker nemcsak elismerés volt számomra, hanem hatalmas motiváció is, hogy tovább menjek, és folyamatosan felülmúljam önmagam. Ezen eredmény után meghívást kaptam, hogy folytassam tanulmányaimat Magyarországon, Szegeden, ami fantasztikus lehetőséget jelentett szakmai és személyes fejlődésemhez.
Számomra a zene nem csupán hivatás – ez az érzelmek kifejezésének egy formája, egy híd az emberek között. Szeretnék tovább fejlődni, tanulni, és minden egyes hangnál a legjobbat kiadni magamból, amit csak tudok.
Palotás Kincső
2014-ben Hódmezővásárhelyen kezdtem meg zenei tanulmányaimat a Péczely Attila Alapfokú Művészeti Iskolában Tarr Angéla tanárnőnél, zongora szakon. Tanulmányaim ideje alatt több iskolai és városi fellépésem volt már kisiskolásként. Nyolcadik osztályos koromig a zene csak hobbi volt, a fogorvosi pályát képzeltem el magamnak. Ekkor megfogalmazódott bennem, hogy a zene az a biztos pont az életemben, ami nélkül nem szeretném folytatni a tanulmányaimat.
Ekkor kevesebb, mint 3 hónap alatt sikerült felkészülnöm a felvételi vizsgára és diákja lettem szegedi GFE Vántus István Zeneművészeti Szakgimnáziumnak, magánének szakon. Középiskolás éveimben gyakoribbak lettek a fellépések, versenyek.
Azóta több megmérettetésen is részt vettem kiemelkedő teljesítménnyel, többek között az országos énekversenyen és Temesváron is. A városi rendezvények állandó fellépője vagyok, mint például a Zene Világnapja alkalmából rendezett ünnepség, vagy akár a Házasság hete keretén belül megtartott koncert.
Jelenlegi elképzeléseim szerint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szeretném folytatni a tanulmányaimat.
Sasha Grynyuk
Sasha Grynyukot a legendás Charles Rosen így jellemezte: „lenyűgöző művész, kiemelkedő, hibátlan zenei érzékkel, aki mindig a legtermészetesebb, legfelvillanyozóbb és legkielégítőbb interpretációkkal rukkol elő”.
Az ukrajnai Kijevben született Sasha tíznél is több nemzetközi verseny és díj nyertese. Korai sikerei között szerepel az első helyezés a norvégiai Grieg Nemzetközi Zongoraversenyen és a Brazil Fejlesztési Bank Nemzetközi Zongoraversenyen, valamint a Guildhall School of Music legrangosabb díja, az Aranyérem. Sasha-nak a BBC Music Magazine és az International Piano Magazine a „felemelkedő csillag” címet adta.
Sasha világszerte fellépett olyan jelentős koncerttermekben, mint a Barbican Hall, a Royal Festival Hall, a Wigmore Hall, a Queen Elizabeth Hall, a Salle Cortot, a Wiener Konzerthaus, a Weill Recital Hall (Carnegie Hall) és a Teatro Real Rio de Janeiroban. Sasha jelenlegi projektjei között szerepel Sosztakovics 1929-es némafilmjéhez, az Új Babilonhoz írt, restaurált eredeti zongorakíséretének előadása, amelynek premierje az LSO St. Luke’s Londonban volt, majd később a norvégiai Rosendal Fesztiválon is előadták. Gould és Gulda zenéjéből készült felvétele a Piano Classics számára a német Piano News magazin hónap lemeze lett, és a New York Classical Radio shortlist-jára is felkerült.
Sasha zenei tanulmányait a Lysenko Speciális Zeneiskolában és az Ukrajnai Nemzeti Zeneakadémián kezdte, majd ösztöndíjat kapott, hogy tanulmányait a londoni Guildhall Zeneiskolában folytathassa. Sasha Alfred Brendel és Murray Perahia, valamint különösen Noretta Conci-Leech, Arturo Benedetti Michelangeli tanítványa és tanársegédje irányítása alatt tanult, aki iránt Sasha leginkább hálás a zene iránti szeretet és a zene megértésének átadásáért.
Sasha a londoni polgármester által alapított London Music Fund nagykövete, amely tehetséges gyermekeket támogat London hátrányos helyzetű közösségeiben.
So-Ock Kim
So-Ock Kim Szöulban született, majd hároméves korában Londonba költözött. 15 évesen ő lett a legfiatalabb aranyérmes a rangos Shell/LSO versenyen, ahol Csajkovszkij versenyművét adta elő a London Symphony Orchestra kíséretével a Barbican Hallban. 19 évesen So-Ockot kiválasztották a Young Concert Artists Trustba szólistaként és az Emperor zongoratrió tagjaként.
So-Ock számos, a kritikusok által nagyra értékelt koncertet adott világszerte, többek között a londoni Wigmore Hallban, a Royal Festival Hallban és a Barbican Hallban. Külföldön Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban turnézott, versenyműveket és szólóesteket adva elő különböző nemzetközi zenei fesztiválokon, mint például a Schleswig Holstein-i, a Beethoven Fesztivál, a Ravinia, a Mecklenburg, a BBC Proms, a Radio France, a Herrenchimsee, a Seoul Spring, a Hong Kong Chamber, a Casals és az Aldeburgh fesztiválok. Számos fellépését sugározták rádiók és televíziók világszerte, többek között a BBC, az ABC, a Radio France, a RAI, a KBS, a Polish Radio és a Classic FM.
So-Ock számos sikeres nemzetközi koncertet adott a Philharmonia Orchestra, a Royal Philharmonic, az Orchestre Philharmonique de Radio France, a Sofia Philharmonic, az Orchestre Nationale de Montpellier, a KBS Symphony, a Torino Philharmonic, a Seoul Philharmonic, a BBC Philharmonic, a Mexikói Állami Filharmonikus és a Belgrade Philharmonic zenekarokkal. Szólistaként fellépett Kent Nagano, Edward Gardner, Alain Altinoglu, Krzystof Penderecki (és a Lengyel Rádiózenekar), Vladimir Ashkenazy (és a Philharmonia Orchestra), Vassily Petrenko (és a Royal Liverpool Philharmonic Orchestra) vezényletével, valamint a BBC Philharmonic Orchestra, az Opera North, a City of London Sinfonia, a London Mozart Players, a Suwon Philharmonic, a Korean Chamber Orchestra, a Westdeutsche Sinfonia és az English Chamber Orchestra karmestereivel.
So-Ock nagy érdeklődést tanúsít az új művek előadása iránt, és több világpremiert rögzített az Universal (Franciaország és Korea) és a Naxos társaságoknál. Aktív kamarazenész, a londoni Royal Academy of Music hegedűprofesszora, valamint a Beare’s International Violin Society művészeti koordinátora. Tanítványai nemzetközi versenyek díjazottjai, koncertmesterek, zenekarok tagjai és kamarazenészek.
„…a figyelemre méltó hegedűművész, So-Ock Kim, lélegzetelállító virtuozitással játszott…hatásos előadást nyújtott… varázslatos” The Times
„So-Ock Kim… kiváló. Kim játékában nem csak a mesteri technikai tudás volt figyelemre méltó, hanem az általa megteremtett gyengédség és melegség is… egyértelműen érezhető volt a zenével való személyes, érzelmi kapcsolat, amely lenyűgöző zenei érettségről tanúskodott.” The Guardian
„…So-Ock tökéletes játékot nyújtott, gyönyörű intonációval és vonótechnikával… Előadása kétségtelenül… egyszerűen fantasztikus volt – valódi briliáns technika, erővel és éleslátással párosulva.” The Strad, Wigmore Hall
„…megigéző intenzitású előadás”. The Strad
„So-Ock Kim mindezekkel a tulajdonságokkal bőségesen rendelkezik; ez a hangverseny az egyik legemlékezetesebb volt az utóbbi időben… rendkívüli stílusbeli sokoldalúságot mutatott… tökéletesen irányította ujjait és a vonót, intonációja hibátlan volt, hangja tiszta és gyönyörű.” New York Concert Review, Carnegie Weill Hall
Szabady ildikó
Szabady Ildikó Junior Prima díjas fuvolaművész 2020-ban szerzett diplomát a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, Dr. Oross Veronika növendékeként. Fiatal kora ellenére számos rangos hazai és nemzetközi versenyen ért el kiemelkedő eredményeket. Többek között első díjat nyert a XVI. Chieri Nemzetközi Zenei Versenyen (2016), valamint számos díjat szerzett olyan neves megmérettetéseken, mint a World Flute E-Competition „Napolinova” 2021-ben (III. díj), a Danubia Talents Nemzetközi Verseny 2021-ben (II. díj), az International Moscow Music Competition 2021-ben (II. díj), az International Music Competition Malopolska 2021-ben (II. díj) és a Medici International Competition 2022-ben (II. díj). Művészi munkáját olyan rangos ösztöndíjakkal ismerték el, mint a Köztársasági Ösztöndíj (2018) és a Bank of China Ösztöndíj (2019), illetve a Junior Príma díj (2024). Háromszor nyert próbajátékot a spanyolországi Encuentro de Santander Fesztiválra (2018, 2019, 2021), ahol kiemelkedő külföldi művészek irányításával számos koncerten közreműködött. Szólistaként olyan neves zenekarokkal játszott, mint a Savaria Szimfonikus Zenekar, a Liszt Ferenc Kamarazenekar, a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, a Szolnoki Szimfonikus Zenekar, a MÁV Szimfonikus Zenekar és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara. Olyan világhírű karmesterek irányításával lépett fel szólistaként, mint Oliver von Dohnányi, Izaki Masahiro, Antal Mátyás és Gilbert Varga. Koncertezett már Spanyolországban, Krakkóban, Chieriben és Izraelben is kamara- és szólóművekkel egyaránt. 2022 óta első fuvolásként működik közre a St. Margaretheni Operafesztivál Piedra zenekarában (Ausztria). Olyan rangos koncerttermekben játszott zenekarban, mint a bécsi Musikverein, a klagenfurti Konzerthaus, a linzi Brucknerhaus, az eisenstadti Esterházy-kastély, a schönbrunni kastély,és a salzburgi Mozarteum.
Művészi pályáján kiemelt figyelmet fordít a kortárs zenére, aktívan keresi az új zenei lehetőségeket. Rendszeresen dolgozik stúdiófelvételeken, melyeken neves magyar és külföldi zeneszerzők műveit rögzítik. Számos hazai zenekar visszatérő vendégművésze, 2022–2023-ban a MÁV Szimfonikus Zenekar első fuvolásaként tevékenykedett. Zenekari munkái során olyan karmesterekkel dolgozott együtt, mint Eötvös Péter, Csaba Péter, Kobayashi Ken-Ichiro, Takács-Nagy Gábor, Pinchas Steinberg és Leonard Slatkin. Jelenleg a Budapest Scoring Stúdió Zenekarának első fuvolása, a Szolnoki Szimfonikus Zenekar szólófuvolása, valamint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója.
Szegedi Szimfonikus Zenekar
A szegedi városi zenekar története a XVIII. századra nyúlik vissza. Az 1700-as évek végén már operaelőadásokat is tartottak Szegeden, melyekben ugyan vándorló német társulatok játszottak a színpadon, de helyi zenekar működött közre. Mai értelemben vett szimfonikus zenekarként a XIX. század végétől több-kevesebb megszakítással működik különböző szervezeti keretekben és elnevezésekkel. A Szegedi Filharmonikus Egyesület Zenekara 1919-ben alakult Figedy-Fichtner Sándor vezetésével. Az együttes élén 1934-től 1944-ig a fiatal Fricsay Ferenc állt, és ezekben az években olyan nagyságok is megfordultak karmesteri pódiumán, mint Willem Mengelberg, Erich Kleiber, vagy az operáját dirigáló Pietro Mascagni.
Szegedi Szimfonikus Zenekar néven a legendás karmester és zeneszerző, Vaszy Viktor 1969-ben önálló intézménnyé szervezte az együttest, amely a helyi koncertélet bázisa és emellett folyamatos szereplője a nemzetközi pódiumoknak. E zenekar jelenti az operajátszás alapját az ország második legnagyobb opera – társulatánál, a Szegedi Nemzeti Színházban. Az új szervezeti keret nyújtotta lehetőségekkel élve a zenekar az operai feladatok magas szintű ellátásán túl jelentős koncertzenekarrá fejlődött.
Vezető karmesterein – Vaszy Viktor, Oberfrank Géza, Pál Tamás. Acél Ervin, Gyüdi Sándor, Lukács Ervin, Fürst János, Günther Neuhold, Dubóczky Gergely – kívül mindig is jelentős vendégművészek álltak a zenekar karmesteri dobogóján (Lamberto Gardelli, Carlo Zecchi, Roberto Benzi, Karl Richter, Libor Pešek, Dimitrij Kitajenko, Renato Palumbo, Ferencsik János, Kórodi András, Erdélyi Miklós, Vásáry Tamás, Medveczky Ádám, Kovács János, Ligeti András, Kocsis Zoltán stb.), szólistaként a nemzetközi élvonal és a magyar művészek legjava rendszeres meghívott. Intézményvezetőként Baross Gábor és Lukácsházi Győző is segítette a művészi munkát. Az együttes szinte egész Európát bejárta, emellett nagy sikerrel mutatkozott be Kína, Tajvan, Szingapúr és Brazília közönsége előtt. Lemezei a Hungaroton mellett olasz, spanyol, német, osztrák, dán, belga, angol és amerikai cégeknél jelentek meg.
Yongboem Kwon
Yongboem Kwon kontratenor a Berlini Művészeti Egyetemen szerzett diplomát.
Olyan neves helyszíneken lépett fel, mint a Berlini Filharmónia, a Berliner Dom, a drezdai Frauenkirche és a delfti Nieuwe Kerk. Repertoárja kiterjed a régi zenére, oratóriumra, operára, művészdalra és kortárs művekre.
Rendszeresen fellép Bach Máté-passiójának hollandiai előadásain, és énekelte a János-passiót Franciaországban.
Olyan vezető együttesekkel dolgozott együtt, mint a Deutsches Symphonie-Orchester Berlin és a Concertgebouw Kamarazenekar.
2025-ben a Farinelli-versenyen a kontratenorok számára a 3. díjat és a közönségdíjat is elnyerte. Kifejező hangszínéért és művészi érzékenységéért dicsérik, nemzetközi szinten kiváló karmesterekkel és együttesekkel koncertezik.
Tóth Mónika
1974-ben született Hevesen. 1981-1988 között a helyi Állami Zeneiskola tanulója, Szabó Tivadarné Éva néni növendéke.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Szegedi Konzervatóriumában szerezte kitüntetéses hegedűtanári és kamaraművész diplomáját 1997-ben. S.Dobos Márta, Masopust Péter, Huszár Lajos és Meszlényi László voltak a mentorai.
1999-ben elnyerte a Soros Alapítvány és a Marco Fodella Alapítvány ösztöndíjait és régi zene specializációt tanult Milánóban, az Accademia Internazionale della Musica-ban Enrico Gatti keze alatt.
Barokk hegedű „cum laude“ mester diplomáját 2007-ben vette át a Palermóban a Vincenzo Bellini Konzervatóriumban, mint Enrico Onofri növendéke. (Il Giardino Armonico)
Tanulmányaival párhuzamosan részt vett Simon Standage, Lucy van Dael, Jaap Schrőder és Malcom Bilson mesterkurzusain.
2000-ben második helyezést ért el a „Premio Bonporti Rovereto” nemzetközi kamarazene versenyen (Estro Cromatico), 2001-ben pedig a magdeburgi „I.Telemann Wettbewerb” harmadik díjasa (Eclisse).
2000 és 2006 között tagja és második koncermestere az Orfeo Zenekarnak Vashegyi György vezénylete alatt. Az együttessel 4 lemezt készített. 2005-ben koncertmester a MÜPA Fesztivál Színházának megnyitóján, ahol Monteverdi Orfeo operája hangzott el, Káel Csaba rendezésében.
Rendszeresen koncertezik neves európai barokk zenekarokkal és kamarazenei formációkkal úgy, mint I Barocchisti, Ensemble Zefiro,Imaginarium Ensemble, Stella Matutina, Ensemble Castor, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Dolce e Tempesta, Europa Galante, Capella Leopoldina Graz, Barucco Wien, Neue Hofkapelle Graz, Accentus Austria, L’Eclisse, Musica Perduta.
Kamarazene művészként és koncermesterkéntneves fesztiválok résztvevője: Regensburg, Trigonale, Berlin, Stockholm, Barcelona, Leipzig, Bécs, Salzburg, Innsbruck, Mantova, Milano, Kréta, Mexico City, Jerusalem és Fesztivál Akadémia Budapest.
50 CD felvételt készített a Decca, EMI, Sony, Archiv, Naiv, Arts, Deutsche Harmonia Mundi, Chandos, Hungaroton, Symphonia,Taktus, Amadeus, RTSI, Brilliant Classics, Erato, Querstand, Panclassics, Passacalia, Arcana, Preiser Records és Virgin lemez cégekkel.
Olyan énekes szólistákkal dolgozott együtt, mint Cecilia Bartoli, Philippe Jaroussky, Julia Lezhneva, Max Cencic, Silvia Frigaro, Gemma Bertagnoli, Roberta Mameli, Franco Fagioli; karmesterekkel és hangszeres szólistákkal, mint Gustav Leonhardt, Diego Fasolis, Anderas Staier, Alfredo Bernardini, Malcolm Bilson, Enrico Onofri, Giovanni Antonini, Bahrt Kujiken, Gabriele Cassone, Elisa Citterio.
2005 és 2010 között régi zene nyári egyetemek barokk hegedű tanára Magyarországon: Tokajban, Bélapátfalván, Agárdon, majd 2011-ben megalapította a Miszla Barokk Régi Zene Akadémiát (Tolna-megye). Azóta évente kétszer szervez nemzetközi mesterkurzusokat a Nemeskéry kastélyban.
A nápolyi „Capella della Pietá de’ Turchini” Régi Zene Központ által létrehozott ifjúsági barokk zenekar “I Talenti Vulcanici” mentora 2012-től.
2018/19-es tanévtől a Ljubljana-i Zeneakadémián tanít barokk hegedű társhangszert.
2019. októberében vette át a Wagner Betty díjat Hevesen.
Yoon Kuk Lee
Yoon Kuk Lee Dél-Koreában született és nevelkedett, legkorábbi zenei képzését édesanyjától kapta. 13 éves korában családjával Amerikába emigrált, ahol egy speciális természettudományos és matematikai középiskolában érettségizett New Yorkban, majd beiratkozott a Williams College-ba.
1976-ban „Cum Laude” kitüntetéssel diplomázott filozófiából, majd Ausztriába utazott, hogy a salzburgi Mozarteum Zeneművészeti Egyetemen karmesterséget és zeneszerzést tanuljon olyan tanároktól, mint Sandor Vegh, Nikolaus Harnoncourt és Herbert von Karajan.
Lee egyik korai zeneszerzői sikerét az jelentette, hogy 1982-ben elnyerte az Austria Radio (ORF) versenyének legmagasabb díját, ami nyilvános koncertekhez és rádióadásokhoz vezetett. Néhány évvel később Lee tanári állást vállalt a Mozarteum Zeneművészeti Egyetemen. 1987 óta vendégkarmesterként fellépett a Szentpétervári Camerata, a Koreai KBS Szimfonikus Zenekar, a Szöuli Filharmonikusok, a Litván Kamarazenekar, a Szaloniki Állami Szimfonikus Zenekar, a Dél-Csehországi Philharmonie Budweis, a Koreai Kamarazenekar, a Bukaresti Enesco Filharmónia, a Koreai Filharmonikusok, a Szegedi Szimfonikus Zenekar Magyarországon, a finn Jyväskylä Sinfonia, a Prágai Rádió Szimfonikus Zenekara stb. mellett.
2000-től az általa Ban-Ki Moon ENSZ-főtitkárral közösen alapított bécsi Osztrák-Koreai Filharmónia művészeti vezetője, 2002 és 2005 között pedig a Festival International Luxembourg Chamber Orchestra karmestere volt.
1992-ben elvállalta a Salzburger Kammerphilharmonie létrehozását, amely fiatal hivatásos zenészeket gyűjtött össze, hogy egy új kamarazenekart vezessen be az európai zenei életben. Azóta a zenekar az ő művészi irányítása alatt rendkívül kreatív előfizetéses koncertsorozatot mutatott be szülővárosában, Salzburgban, és az egész európai kontinenst bejárta, szó szerint Sevillától Ciprusig, mindenütt elnyerve a kritikusok elismerését, és olyan nagy koncerttermekben élvezve a lelkes fogadtatást, mint a bécsi Musikverein (ahol a Kammerphilharmonie mind a hét előadását 2000 izgatott hallgató látta), a bécsi Konzerthaus, a müncheni Gasteig és Herkulesaal, a zürichi Tonhalle, a madridi Nemzeti Filharmónia, hogy csak néhányat említsünk.
Vezetése alatt a Kammerphilhatrmonie olyan neves fesztiválokon is sikeresen szerepelt, mint a „Carinthischen Sommer” fesztivál, a Festival International Cognac és a Festival International Echternach (Luxemburg), valamint a Salzburgi Ünnepi Játékok. A zenekar az Osztrák Nemzeti Hálózat (ORF) több élő rádió- és televízióközvetítésében is szerepelt.
1996 és 1999 között Cyprien Katsaris zongoraművésszel közösen vállalta Mozart teljes zongorára és zenekarra írt műveinek (nemcsak a zongoraversenyek) előadását és felvételét, és ezzel a lemezkiadás történetében először mutatta be a világnak az ilyen jellegű kiadást. A projekt eredményeként 15 CD készült, amelyek az európai piacon a Piano 21 címke alatt jelennek meg. C.P.E. Bach Sinfoniák című nagy sikerű kiadványa a Naxosnál világszerte elismerést hozott. A „Gramaphone” CD magazin és a New York-i WQXR FM a 10 legjobb CD közé választotta.
Számos ismert szólista osztozott Lee-vel a színpadon, többek között: Cyprien Katsaris, Ingrid Haebler, Wolfgang Schulz, Michel Dalberto, Paul Badura-Skoda és Radovan Vlatkovic, Ruth Ziesak, hogy csak néhányat említsünk.
Ziyu He
A kiemelkedő hegedűművész, Ziyu He 17 éves korában debütált a Bécsi Filharmonikusokkal 2017-ben, Adam Fischer vezetésével a Musikvereinben, így ő volt az egyik legfiatalabb szólista ebben a világszintű zenekarban.
Egy évvel korábban megnyerte a Salzburgi Nemzetközi Mozart Versenyt és a Yehudi Menuhin Versenyt, 2014-ben pedig ő volt az Eurovíziós Év Fiatal Zenésze.
Fellépett többek között a Bécsi Szimfonikus Zenekarral, a Mariinszki Zenekarral, a Bécsi Kamara Zenekarral, a Beethoven Filharmonikusokkal, a RAI Nemzeti Zenekarral, az Ulster Zenekarral, a Kínai Filharmonikusokkal, a Sanghaji Filharmonikusokkal, a Pekingi Szimfonikus Zenekarral, a Nemzeti Előadóművészeti Központ Zenekarával, a Grúz Filharmonikusokkal, a Filarmonica del Teatro Comunale di Bolognával, az Orchestra della Toscanával, a Zágrábi Filharmonikusokkal, a Szófiai Filharmonikusokkal és a Szingapúri Szimfonikus Zenekarral.
A legutóbbi fontosabb események között szerepel Hans Werner Henze műveinek felvétele a Mozarteum Zenekarral, Beethoven Hegedűversenye, Stravinsky Hegedűversenye és Mozart Sinfonia Concertante-ja Hans Graf mester irányításával, valamint szólista hangversenyek a Bécsi Konzerthausban.
A neves Altenberg Trió hegedűseként rendszeresen játszik a zenekar népszerű koncertsorozatán a Bécsi Musikverein Brahms Termében. Ziyu He öt éves korában kezdett hegedülni szülőhazájában, Kínában. 10 évesen Paul Roczek meghívására a Salzburgi Mozarteum Egyetemre tanulni ment, ahol 2021-ben hegedű mesteri diplomát szerzett, majd 2023 februárjában kitüntetéssel diplomázott brácsából.
Jelenleg egy 1698-as „ex Rouse-Boughton” Stradivari hegedűn játszik, amelyet az Osztrák Nemzeti Bank bocsátott rendelkezésére, valamint egy 1797-es Giuseppe Guadagnini brácsát használ, amelyet nagylelkű magánszponzorok biztosítanak számára.