Vezetőség

Kezdőoldal / Vezetőség

Vezetőség

Kezdőoldal / Vezetőség

Yoon Kuk Lee

Művészeti igazgató
Művészeti igazgató

Yoon Kuk Lee

Yoon Kuk Lee Dél-Koreában született és nevelkedett, legkorábbi zenei képzését édesanyjától kapta. 13 éves korában családjával Amerikába emigrált, ahol egy speciális természettudományos és matematikai középiskolában érettségizett New Yorkban, majd beiratkozott a Williams College-ba.

1976-ban „Cum Laude” kitüntetéssel diplomázott filozófiából, majd Ausztriába utazott, hogy a salzburgi Mozarteum Zeneművészeti Egyetemen karmesterséget és zeneszerzést tanuljon olyan tanároktól, mint Sandor Vegh, Nikolaus Harnoncourt és Herbert von Karajan.

Lee egyik korai zeneszerzői sikerét az jelentette, hogy 1982-ben elnyerte az Austria Radio (ORF) versenyének legmagasabb díját, ami nyilvános koncertekhez és rádióadásokhoz vezetett. Néhány évvel később Lee tanári állást vállalt a Mozarteum Zeneművészeti Egyetemen. 1987 óta vendégkarmesterként fellépett a Szentpétervári Camerata, a Koreai KBS Szimfonikus Zenekar, a Szöuli Filharmonikusok, a Litván Kamarazenekar, a Szaloniki Állami Szimfonikus Zenekar, a Dél-Csehországi Philharmonie Budweis, a Koreai Kamarazenekar, a Bukaresti Enesco Filharmónia, a Koreai Filharmonikusok, a Szegedi Szimfonikus Zenekar Magyarországon, a finn Jyväskylä Sinfonia, a Prágai Rádió Szimfonikus Zenekara stb. mellett.

2000-től az általa Ban-Ki Moon ENSZ-főtitkárral közösen alapított bécsi Osztrák-Koreai Filharmónia művészeti vezetője, 2002 és 2005 között pedig a Festival International Luxembourg Chamber Orchestra karmestere volt.

1992-ben elvállalta a Salzburger Kammerphilharmonie létrehozását, amely fiatal hivatásos zenészeket gyűjtött össze, hogy egy új kamarazenekart vezessen be az európai zenei életben. Azóta a zenekar az ő művészi irányítása alatt rendkívül kreatív előfizetéses koncertsorozatot mutatott be szülővárosában, Salzburgban, és az egész európai kontinenst bejárta, szó szerint Sevillától Ciprusig, mindenütt elnyerve a kritikusok elismerését, és olyan nagy koncerttermekben élvezve a lelkes fogadtatást, mint a bécsi Musikverein (ahol a Kammerphilharmonie mind a hét előadását 2000 izgatott hallgató látta), a bécsi Konzerthaus, a müncheni Gasteig és Herkulesaal, a zürichi Tonhalle, a madridi Nemzeti Filharmónia, hogy csak néhányat említsünk.

Vezetése alatt a Kammerphilhatrmonie olyan neves fesztiválokon is sikeresen szerepelt, mint a „Carinthischen Sommer” fesztivál, a Festival International Cognac és a Festival International Echternach (Luxemburg), valamint a Salzburgi Ünnepi Játékok. A zenekar az Osztrák Nemzeti Hálózat (ORF) több élő rádió- és televízióközvetítésében is szerepelt.
1996 és 1999 között Cyprien Katsaris zongoraművésszel közösen vállalta Mozart teljes zongorára és zenekarra írt műveinek (nemcsak a zongoraversenyek) előadását és felvételét, és ezzel a lemezkiadás történetében először mutatta be a világnak az ilyen jellegű kiadást. A projekt eredményeként 15 CD készült, amelyek az európai piacon a Piano 21 címke alatt jelennek meg. C.P.E. Bach Sinfoniák című nagy sikerű kiadványa a Naxosnál világszerte elismerést hozott. A „Gramaphone” CD magazin és a New York-i WQXR FM a 10 legjobb CD közé választotta.

Számos ismert szólista osztozott Lee-vel a színpadon, többek között: Cyprien Katsaris, Ingrid Haebler, Wolfgang Schulz, Michel Dalberto, Paul Badura-Skoda és Radovan Vlatkovic, Ruth Ziesak, hogy csak néhányat említsünk.